Meses de negociació

La Conselleria tanca la negociació del ROF d’Infantil i Primària

Aquest matí ha tingut lloc la segona i última Mesa Sectorial sobre el ROF. STEPV ha demanat més temps per negociar-lo amb la tranquil·litat que requereix un document d’aquestes característiques

dijous 21 febrer 2019 16:54 h

El Sindicat ha traslladat a la Conselleria nombroses esmenes al llarg de tot l’articulat per a millorar la gestió democràtica dels centres educatius i donar més poder de decisió als òrgans col·legiats de govern (claustre professorat i consells escolars) malgrat les limitacions de la LOMQE.

També s’ha al·legat que la visió de la bossa d’hores comunes a les hores de dedicació dels càrrecs de direcció no està en consonància amb la visió que es dóna al llarg del ROF de la funció directiva, que no és d’un lideratge compartit ni distribuït. I que, com en el cas de les hores globals dedicades a coordinacions, sempre han d’haver uns mínims i uns màxims per posar en valor totes i cadascuna de les coordinacions a realitzar i afegir autonomia als centres per determinar noves coordinacions.
El Sindicat ha traslladat la petició d’establir a tots els centres educatius la coordinació de prevenció de riscos laborals per poder complir les responsabilitats a desenvolupar en aquesta matèria, així com la formació necessària per dur a terme les funcions a desenvolupar.
S’ha exigit que l’Administració pose els esforços necessaris en la millora de plataformes educatives, que ha de proporcionar als centres, perquè el compliment del Reglament General de Protecció de Dades no siga un entrebanc en l’activitat docent del professorat. En cas contrari, si limitem l’ús de les tecnologies als centres públics farà que augmente l’escletxa entre centres públics i centres privats.
També s’ha demanat que es clarifique la regulació de les activitats extraescolars i complementàries en els centres amb la necessitat d’un desplegament normatiu concret.
Igualment, el sindicat ha reivindicat que aquest ROF responguera a l’actual realitat dels centres on més del 65% imparteixen l’horari lectiu amb jornada contínua i que s’aprofitara per a derogar l’actual ordre 25/2016 i l’ordre 2/2018 per agilitzar tant el procediment de canvi d’horari com les renovacions corresponents segons siga el cas. Conselleria ha respost que aquest ROF prorroga la jornada continuada només en els centres que enguany finalitzen els 3 anys de vigència mitjançant la disposició transitòria quarta, i que per al curs proper hi haurà una nova ordre que determinarà el procediment que s’ha de seguir en aquests casos.
Davant les propostes a l’articulat d’aspectes que veiem que no hi ha concreció, l’Administració ha contestat que, a més, de la necessitat de desplegar una ordre d’organització i funcionament dels centres educatius, mitjançant els reglaments de règim intern volen deixar que els centres, en l’ús de la seua autonomia, concreten actuacions organitzatives i de funcionament.
I per suposat, STEPV ha reiterat la petició d’un acord de noves plantilles per tal de donar resposta a les necessitats del nostre alumnat i poder donar una resposta inclusiva.
Finalment, el Sindicat ha criticat la manca de voluntat negociadora de l’administració que, després de quatre anys de demanar l’actualització dels ROF de tots els ensenyaments (recordem que són de finals dels anys noranta) es pretén tancar en a penes dues meses sectorials un document com aquest, que regularà dia a dia la vida interna dels centres educatius i n’estableix l’estructura organitzativa i funcional, en aquest cas d’infantil i primària. Aquesta negociació havia d’haver començat molt abans i amb la constitució de grups de treball per a debatre amb tranquil·litat i amb les consultes necessàries als claustres, les propostes que planteja l’administració per tal de fer un ROF el més participat i consensuat possible. Però no ha estat possible ja que la Conselleria ha donat per tancada la negociació del decret i ha comunicat, a preguntes de STEPV, que en breu es negociarà el de secundària.
En el torn obert de paraules, STEPV ha demanat també una segona mesa sectorial per a continuar tractant l’ordre d’inclusió i també per a tancar la convocatòria d’oposicions, ja que encara no tenim resposta a totes les peticions proposades pel sindicat. Igualment el Sindicat ha exigit que es publiquen les creacions i supressions de l’arranjament escolar, ja que, com vam denunciar ahir, no estan recollides en la proposta provisional.