Reforma educativa

La Conselleria menteix respecte a l’aplicació de l’FP Bàsica al País Valencià

STEPV manté la convocatòria de concentració-assemblea per a demà dimecres a les 11h

dimarts 01 juliol 2014 13:21 h

Ahir es va celebrar la Conferència Sectorial d’Educació a Madrid, en què es va acordar l’assignació pressupostària per a l’aplicació de l’FP Bàsica, entre altres aspectes. Segons la nota de premsa de la Conselleria d’Educació, “esta via curricular substituïx els antics Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) i permetrà els alumnes de tercer de l’ESO i excepcionalment els de segon que no estiguen en condicions d’accedir a quart curs, continuar els seus estudis per una via alternativa”.

Doncs bé, com ja va denunciar el Sindicat divendres passat la Conselleria està denegant l’aplicació de l’FP Bàsica en els instituts que no tenen cicles formatius, amb l’argument, com ha pogut saber STEPV aquest matí, que aquests centres no disposen de les instal·lacions adequades.
Per tant, d’una banda la Conselleria està pressumint públicament que tindrà 112,12 milions d’euros per a aplicar la LOMQE en l’FP Bàsica i en Secundària (sent la segona comunitat autònoma amb més finançament) i alhora no n’autoritza l’aplicació, d’uns ensenyaments que, a més,  estan venent “com una mesura clau per a reduir l’abandonament escolar primerenc”.
Novament la Conselleria menteix i tergiversa la realitat per a defensar l’aplicació d’una llei que no serà possible aplicar en condicions el curs que ve, ni en FP Bàsica ni en Primària, etapa que encara no té ni els nous currículums publicat en el DOCV.
Per tant, STEPV plantejarà demà en la Mesa Tècnica sobre FP aquesta situació i manté la concentració-assemblea a les 11h en la Conselleria d’Educació per a informar el professorat de qualsevol novetat sobre aquest tema, que està creant un gran descontent en els instituts.
El Sindicat insistirà en l’ajornament de l’aplicació de la LOMQE al País Valencià perquè no es podrà aplicar en condicions, a banda que és una llei que la comunitat educativa ja ha expressat que rebutja de forma contundent en les diverses vagues i mobilitzacions que ha realitzat des que es va fer públic el primer esborrany.

lomqe fp bàsica