Meses de negociació

Informació de la Mesa Sectorial

dijous 13 febrer 2020 16:45 h

Davant la quantitat de dubtes que estava generant l’ordre 3/2020 per la qual es determina la competència lingüística del professorat, publicada dilluns passat, el Sindicat va sol·licitar la presència del Director General de Política Lingüística, Rubén Trenzano, que ha assistit a la Mesa Sectorial.

El Sindicat li ha traslladat una sèrie de qüestions que no quedaven prou clares en la norma i ha elaborat una guia amb preguntes i respostes per intentar clarificar els dubtes generats que es pot trobar en aquest enllaç.
STEPV també li ha traslladat al Director General el malestar que està creant l’apliació del plurilingüisme i les demandes de més formació, ja que molta gent ha obtingut el B2 d’anglés i la Capacitació en Llengua Estrangera que, a partir del curs 2026/27 deixarà de tindre validesa perquè es requerirà un C1 d’anglés per a impartir docència de matèries no lingüístiques en aquesta llengua. Tot i que aquesta exigència ve del Decret de Plurilingüisme de 2012, del Partit Popular, s’ha anat ajornant fins el curs 26/27. El Sindicat ha tornat a defensar que el que caldria fer és reforçar la plantilla de professorat d’anglés i desdoblar els grups per millorar el coneixement d’aquesta llengua i deixar la resta de professorat tranquil, perquè ja tenen prou pressió amb l’atenció al seu alumnat, a la formació en altres qüestions (com l’educació inclusiva, noves tecnologies, etc.) o a la preparació d’oposicions en el cas del professorat interí.
Seguidament s’ha reprès la Mesa Sectorial per a tractar sobre l’expedient docent electrònic normalitzat (EDEN) que permetrà agilitzar tràmits i centralitzar la documentació requerida per l’administració en cada procediment o tràmit en què participe el professorat, des del cobrament de nòmines al concurs de trasllats o a la sol·licitud de permisos i llicències. També es generarà un carnet de docent, vella reivindicació sindical.
El Sindicat ha demanat que s’aclarisquen millor alguns aspectes com qui pot accedir de l’administració a l’EDEN i en quin grau d’accés, ja que contindrà dades de caràcter personal sensibles.
En el torn obert de paraules, STEPV ha plantejat aquestes qüestions:
- Es cobrarà en febrer el complement de Mestres d’ESO pendent des de fa mesos? Està tota la documentació en Hisenda però no els han informat del cobrament per a aquest mes de febrer. Ho comprovaran.
- La reunió sobre els criteris per a l’oferta de vacants en el concurs de trasllats quan serà? Molt probablement dijous que ve.
- La convocatòria de la Comissió de Seguiment de l’Acord de Professorat Interí pendent quan serà? Estan treballant encara informàticament alguns canvis que volen proposar i procuraran convocar-la la setmana que ve però no es poden comprometre a confirmar-ho amb total seguretat.
- La publicació de la convocatòria d’oposicions es confirma que serà al voltant del 15 de febrer com van dir en la darrera Mesa Sectorial? La d’accés anirà primer perquè està pràcticament enllestida. La d’ingrés encara estan estudiant les al·legacions presentades. D’altra banda, els consta que en el DOGV hi ha acumulació de temes i es retarden les coses.