Meses de negociació

Es negocia el decret d’igualtat i convivència del sistema educatiu valencià

Cal dotar els centres, necessàriament, dels espais, els moments, els recursos i el personal necessari per poder aplicar les mesures previstes de manera efectiva

dijous 05 maig 2022 14:43 h

Avui s’ha negociat el nou decret que regula la convivència escolar als centres educatius. STEPV ha celebrat la revisió de la normativa reguladora de la convivència escolar, la qual era urgent revisar donada la ràpida evolució de la societat i les noves formes de relacionar-se de les persones, especialment, l’alumnat.

STEPV ha traslladat la seua preocupació perquè aquestes mesures incrementen la càrrega burocràtica del professorat

La proposta ha estat fonamentada sobre unes bases democràtiques i de participació de tota la comunitat educativa, les quals el sindicat ha valorat molt positivament i ha reclamat que s’aplique també al funcionament dels centres, reforçant les decisions del claustre perquè siguen vinculants per les actuacions dels equips directius.
La normativa, estructurada en tres títols, regula la gestió de la igualtat i la convivència als centres, fonamentada en la prevenció i la formació, crea l’observatori de la igualtat i la convivència i defineix els drets i deures de l’alumnat, les famílies i el personal docent i no docent.
Sobre la gestió als centres, STEPV considera que s’han introduït propostes molt interessants, però ha manifestat que cal dotar els centres, necessàriament, dels espais, els moments, els recursos i el personal necessari per poder aplicar-les de manera efectiva i igualment ha reivindicat que es desenvolupen en detall en les futures normatives. També ha volgut reclamar una consideració diferenciada pel professorat, el qual és considerat autoritat. Igualment, el sindicat ha traslladat la seua preocupació perquè aquestes mesures organitzatives incrementen la càrrega burocràtica del professorat, com ja ha passat amb altres normatives. És per això que el sindicat reclama de manera continuada una reducció d’aquestes tasques, l’increment de les plantilles i una reducció de ràtios urgent.
Sobre els drets i deures de l’alumnat, les famílies, i el personal docent i no docent, STEPV ha demanat que s’excloguen les referències a l’educació en morals i creences religioses a favor d’una educació en els valors democràtics de convivència i respecte a la pluralitat i la diversitat de qualsevol mena. També ha reclamat que la conselleria garantisca la protecció i l’assistència jurídica al personal no docent dels centres.
Amb tot, STEPV ha lamentat no haver disposat de la documentació amb més antelació per treballar l’esborrany d’una manera més participativa amb la resta de professorat, equips directius i altres agrupacions de l’entorn escolar per poder arreplegar unes impressions plurals sobre la proposta, és per això que ha sol·licitat una segona mesa i poder tenir així, un decret tan important com aquest construït sobre un vertader consens dels centres educatius.

Consulta ací l’esborrany del decret