Meses de negociació

El Secretari Autonòmic d’Educació confirma que es reduirà la burocràcia als centres

Ha assistit a la Mesa Sectorial a petició del Sindicat, per a tractar la situació actual dels centres educatius

Un moment de la intervenció de Miguel Soler en la Mesa Sectorial d'aquest matí

dijous 20 gener 2022 15:24 h

En la Mesa Sectorial d’aquest matí, dedicada al decret de permisos i llicències, s’ha connectat també el Secretari Autonòmic d’Educació al final de la reunió, atenent la petició que va fer ahir el Sindicat, per abordar la situació actual dels centres educatius.

Com va advertir ahir STEPV, la situació d’estrés justifica que la Conselleria prenga mesures per alleugerir la càrrega de feina

Com va advertir ahir STEPV, la situació d’estrés dels equips directius i del professorat per l’afectació de la pandèmia als centres i la sobrecàrrega de treball que comporta organitzar l’atenció de l’alumnat davant les baixes i el cúmul de gestions que s’han de fer justifica que la Conselleria prenga mesures per alleugerir la càrrega de feina en els centres.
És per això que el Sindicat ha proposat reduir al màxim la càrrega burocràtica i establir moratòries per a presentar avaluacions, projectes, plans, adaptacions a les normatives recents (Reglament Orgànic i Funcional, LOMLOE, decret i ordre d’educació inclusiva, plurilingüisme), etc. I iniciar una negociació per a simplificar la burocràcia de forma definitiva i eliminar aquesta sobrecàrrega de treball als centres que resten temps per a dedicar-se a la millora pedagògica i didàctica del professorat i equips directius, que ha de ser l’objectiu principal del sistema educatiu.
A més, STEPV ha proposat iniciar el més prompte possible la negociació de les plantilles docents, previstes per a negociar en octubre, per tal que els centres es doten del personal necessari de forma estructural no només per a fer front a la pandèmia si no en contextos «normals», ja que per aplicar la nova normativa esmentada anteriorment és necessari.
Igualment, el Sindicat ha insistit en reduir les ràtios, una mesura que es va aplicar el curs passat i que va funcionar molt bé però que aquest curs no s’ha aplicat, amb l’increment de treball per al professorat, que ha d’atendre més alumnat per aula. Aquesta és una reivindicació històrica del Sindicat que, ara en pandèmia, s’ha fet encara més evident. De fet, la recuperació de la ràtio anterior a la pandèmia no ha estat benvinguda ni pel professorat ni pel Sindicat.
El Secretari Autonòmic d’Educació ha informat que s’acabava de reunir també amb l’Associació de Direccions d’Infantil i Primària del País Valencià (ADIPV) per a abordar també la qüestió de la burocràcia. La Conselleria s’ha compromés a establir moratòries en 26 aspectes burocràtics que imposa la normativa actual, des d’avaluacions de plans i projectes fins a aspectes relacionats amb la digitalització o la gestió econòmica dels centres. Algunes d’aquestes moratòries seran fins a finals de curs i altres el termini s’amplia al proper curs.
Quant a les peticions del sindicat de negociar les plantilles docents o la reducció de ràtios, el Secretari Autonòmic s’ha compromés a convocar una reunió pròximament per a tractar les prioritats del sistema educatiu i avaluar el calendari de negociació pendent. També s’ha compromés a convocar reunions per a informar de qualsevol canvi en els protocols sanitaris, tot i que no es poden negociar perquè depenen del Ministeri i la Conselleria de Sanitat i no d’Educació.
STEPV celebra que la Conselleria atenga les peticions del Sindicat i dels equips directius i lamenta que no s’haja produït aquesta reunió abans i amb més temps per abordar amb més detall totes les qüestions pendents.