Reforma educativa

23-M: èxit de les concentracions contra la LOMQE

Gràcies a totes i a tots per la vostra participació i suport en les concentracions del 23M. La lluita per aturar la LOMQE continua!

Concentració d'ahir a València

divendres 24 maig 2013 11:57 h

Fotos de les concentracions del 23-M.

En les concentracions es va fer patent el rebuig de la comunitat educativa a la reforma

El dijous 23 de maig es van concentrar centenars de persones arreu del País Valencià per exigir la retirada de la Llei de Millora de la Qualitat de l’Educació (LOMQE) aprovada, el passat divendres 17 de maig, pel Consell de Ministres.

La convocatòria, que va partir de l’STEPV, va comptar amb la participació nombroses entitats com: Escola Valenciana, FAPA València, Acció Cultural del País Valencià, Enllaçats per la Llengua, Societat Coral El Micalet, Ca Revolta, Sindicat d’Estudiants, SEPC, BEA, Acontracorrent, FAAVEM, PSPV, Compromís, EUPV, ERPV, Els Verds del PV, PCPE, SCI…També de diverses plataformes locals o comarcals per l’ensenyament públic o pels serveis públics com les del Camp de Morvedre, Baix Vinalopó, Xirivella, Horta Nord, Baix Maestrat…

Les concentracions van tindre lloc a una trentena de localitats valencianes com ara: Alzira, Xàtiva, Gandia, Oliva, Xirivella, València, Alacant, Castelló, Benicarló, Alcoi, L’Eliana, Redován, Meliana, Massamagrell, Montcada, Sagunt, Albuixech, Almassera, Museros, Elx…. També es van fer concentracions Barcelona i altres localitats catalanes sota la convocatòria d’Enllaçats per la Llengua.

En totes elles es va fer patent el rebuig a una llei, la LOMQE, que: atempta greument contra el dret universal a l’educació, l’ensenyament públic i de qualitat, les condicions laborals del personal que treballa als centres docents o l’ensenyament en la nostra llengua. Per això, des de les organitzacions participants es va exigir la seua immediata retirada i, en cas de ser aprovada, la insubmissió.

Finalment, es va animar a la participació en les properes mobilitzacions que seran convocades en els propers dies ja que està previst un tot un seguit d’accions de pressió per obligar el govern espanyol a rectificar i retirar la llei.