Eleccions sindicals

STEPV obté majoria absoluta

El Sindicat guanya per vuitena vegada les eleccions sindicals en l’ensenyament públic.

dijous 04 desembre 2014 22:19 h

Aquests resultats confirmen que STEPV ha tornat a revalidar la majoria que manté des de les primeres eleccions sindicals de 1987. Ho ha fet amb una distància respecte del segon sindicat de 35 punts i amb una representativitat que supera amb escreix la majoria absoluta. Cal ressenyar que s’han elegit 8 delegats menys en tot el País Valencià per la disminució del cens.

El professorat valencià ha tornar a confiar en STEPV per a assumir la responsabilitat de representar-lo davant l’administració i exigir-li una actitud totalment diferent amb el professorat. Una actitud que s’ha de manifestar en la recuperació de drets i en el respecte a les treballadores i treballadors del sector docent. En aquest sentit, el professorat ha expressat el seu rebuig rotund als decrets Vela i Moragues i tots els acords que han suposat una pèrdua de drets, com ara l’acord de professorat interí, l’acord Moragues o el de sexennis, que han suposat un greu retrocés en les condicions laborals del professorat valencià.

D’altra banda, STEPV ha augmentat la representativitat notablement, amb un 20% més a Alacant, un 12% a València i un 11% a Castelló.

Cal destacar, però, que la participació ha baixat més de vint punts respecte de la de 2010, que va ser de les més altes de l’estat. La responsabilitat d’aquesta davallada ha de recaure sobre la Conselleria i aquells sindicats que s’han oposat a establir mecanismes que afavoriren la participació, com la possibilitat de votar en cada centre (com fa quatre anys), o amb una regulació del temps de votació que no interferira la vida dels centres.

Els responsables d’aquesta davallada hauran de traure conclusions sobre la seua actuació. No obstant això, STEPV construirà ponts amb la resta de sindicats per recompondre una actuació sindical unitària que mai hauria d’haver desaparegut. La nostra majoria absoluta serà una garantia d’entesa sindical.

Ara s’imposa que la Conselleria d’Educació òbriga una nova etapa a què es puguen sumar la legitimitat política i la sindical en benefici de l’educació i del professorat sobre la base d’escoltar la veu del professorat valencià, de la seua legítima representació i de restituir tot allò que s’ha perdut per unes polítiques antivalencianes, antisocials i antieducatives.

STEPV felicita a tot el professorat valencià per la seua participació i agraeix el suport i la confiança rebudes novament.

Francisco Varo Gomis

04 desembre 2014 / 22:40 h

Això al 50 per cent.Els altres sindicats han trobat EL SEU ACORD .....................................................INTERINS.

Francisco J.avier Barrachina Aparisi

05 desembre 2014 / 00:01 h

Felicitats a tot el professorat per la seua participació. A partir d’ara hem de lluitar per a aconseguir votar als centres vista la poca participació en alguns llocs. Així i tot hem d’estar contents per la participació malgrat els inconvenients per a anar a votar.
Salut i endavant.