Meses de negociació

STEPV aconsegueix la reducció de ràtios per a l’FP Bàsica

S’ha tancat l’ordre en mesa sectorial

dimecres 30 abril 2014 17:52 h

La Mesa Sectorial ha tancat la negociació de l’ordre que regula l’FP Bàsica que introdueix la LOMQE, llei que rebutja STEPV igualment que el model de FP Bàsica que substitueix els actuals PQPI i que no garanteix l’obtenció del graduat en secundària, entre altres coses.

El Sindicat també ha manifestat la seua preocupació per les plantilles el curs que ve, 2014/15, quan no s’aplique el PQPI

En la negociació, STEPV ha exigit que les adaptacions dels títols en aquesta substitució dels PQPI per l’FP Bàsica no pot comportar la pèrdua de llocs de treball. Quant a l’FP Bàsica, el Sindicat considera que l’alumnat eixirà amb una formació menor, sobretot per a l’accés a estudis superiors. També ha assenyalat que el fracàs escolar no es resol amb mers canvis de noms i que tant la LOMQE com l’FP Bàsica suposen un clar retrocés del sistema educatiu amb l’única finalitat de maquillar les estadístiques del fracàs i l’abandó escolar.
El Sindicat ha criticat els criteris per a constituir grups (art 9.) són purament economicistes i no responen a les necessitats de l’alumnat. Quant a les ràtios, STEPV ha aconseguit que es reduisquen les ràtios de 24 alumnes inicials que proposava l’ordre a 18. I en el cas de comptar amb alumnat amb necessitats educatives especial o que el cicle ho requerisca (espais, riscos, etc.) la ràtio serà de 15 alumnes.
El Sindicat també ha manifestat la seua preocupació per les plantilles el curs que ve, 2014/15, perquè es deixarà d’impartir el primer curs de PQPI i no estaran implantats tots els cursos de la nova FP Bàsica. La Conselleria ha conformat que s’implantaran 21 cicles formatius, a excepció del de Marisqueiros.
Les reivindicacions d’STEPV han suposat una millora considerable respecte al RD que regula de forma estatal la Formació Professional Bàsica i l’esborrany de l’Ordre que la desenvolupa.