Condicions laborals

STEs-i rebutja enèrgicament l’acomiadament massiu de personal interí previst en els PGE

STEs-i proposa l’aplicació de processos de consolidació per al professorat interí com a solució a l’alta taxa de temporalitat.

dijous 11 maig 2017 14:12 h

El projecte de pressupostos generals de l’Estat (PGE) de 2017 conté un article, el 19, i especialment el punt 2, la redacció del qual ha despertat una gran inquietud entre el personal interí de l’Administració en contemplar que, entre altres aspectes, la durada d’un nomenament o contracte d’una persona interina no pot superar els tres anys i, per tant, que no es poden encadenar successius contractes o nomenaments amb la mateixa persona.

STEs-i exigeix l’eliminació de l’article 19 de l’esborrany de Pressupostos

Encara que en aquest text es fa referència a una excepció per als serveis públics essencials, entre els quals hauria de trobar-se l’Educació Pública, el redactat del precepte és ambigu i per això està generant una gran confusió i suposa una amenaça que podria portar a l’acomiadament massiu de treballadors i treballadores interines de totes les administracions públiques.

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha condemnat l’Estat Espanyol a abonar al personal interí les quantitats degudes per la finalització del contracte. Aquesta sentència encara no és ferma, però el govern estatal de PP no ha dubtat a tractar de “traure de sobre” al professorat i a la resta de treballadores i treballadors temporals i enviar-los grollerament i despietadament a l’atur.

D’altra banda, és una conseqüència directa i lògica de l’acord signat el passat 29 de març entre CCOO, FeSP-UGT, CSI-F i el ministre Montoro sobre l’oferta pública d’ocupació massiva per als propers anys per reduir la taxa d’interinitat fins a un 8%. De fet, l’article 19.1 és la translació d’aquest acord als pressupostos. I l’apartat Dos, la conseqüència d’aquest, és a dir, que a partir del 2020 el personal interí que quede perda qualsevolpossibilitat de consolidar la seua ocupació.
Els sindicats signants, en acceptar ofertes massives d’ocupació, no van calibrar les conseqüències sobre l’estabilitat laboral del personal interí. Ara, assumint la seua responsabilitat, haurien de forçar la retirada de tot l’article 19 de la Llei de Pressupostos, arribant fins i tot a denunciar l’Acord per a l’Ocupació que l’ha motivat. Tant l’acord signat com la limitació dels nomenaments dels Pressupostos, s’aplique o no a Educació, no contribueixen a la consolidació del personal interí, sinó més aviat tot el contrari.

De no retirar l’article 19 de l’esborrany de Pressupostos la conseqüència per al personal afectat serà devastadora, ja que imposa acomiadaments col·lectius, inestabilitat laboral i una precarització absoluta de la figura del personal temporal inacceptable.

Per això, STEs-i exigeix l’eliminació d’aquest article i proposa com a solució a l’alta taxa de temporalitat l’aplicació de processos de consolidació per al professorat interí de manera que puguen estabilitzar la seua situació laboral i que les jubilacions i places de nova creació s’oferisquen al personal aspirant extern al sistema educatiu.
En cas contrari, STEs-i proposarà al col·lectiu de docents interins una forta mobilització de rebuig, aprofitant la convocatòria d’una concentració el proper 27 de maig a les 12h davant del Ministeri d’Educació per reclamar la consolidació del professorat interí, en el marc de la mobilització de les Marxes de la Dignitat previstes per aquest dia.

stes-i pressupostos

Diego Aguilera Pineda

11 maig 2017 / 23:16 h

Ara o mai, o lluitem tots a una o ens espera l’atur. Después de que tres sindicats van firmar l’ ingrés a l’UCI dels interins, els PGE 2017 certificarán la mostrar Mort. Situacions d’urgéncia demanen solucions d’urgéncia. No pareix que el Govern estiga per la labor, aleshores parem el país, Sanitat, Educació, Administracions Públiques, o tots a una o tots al carrer. Que pase si pare’m tots ahora?