Polítiques educatives

STEPV participa en l’XIè Congrés d’USTEC-STEs

El Congrés s’ha celebrat a Lleida de l’1 al 3 de desembre

Marc Candela intervé en el Congrés d'USTEC-STEs en nom d'STEPV

diumenge 03 desembre 2017 17:16 h

USTEC-STEs, sindicat majoritari de l’ensenyament a Catalunya, ha aprovat la ponència marc i la ponència de la Secretaria de la Dona, així com ha elegit els òrgans de direcció del sindicat per als pròxims cinc anys.

STEPV ha assisitit al congrés del sindicat educatiu referent a Catalunya i amb el qual manté una carta de relacions i, històricament, ha treballat conjuntament mitjançant la convocatòria d’actes diversos, signatura de manifests o edició de materials conjunts, especialment pel que fa a aspectes sobre el model lingüístic de l’ensenyament.
El Congrés d’USTEC-STEs s’ha desenvolupat en el context de l’aplicació de l’article 155 de la Constitució espanyola, que també ha intervingut les competències educatives i ha segrestat la capacitat de decisió i negociació de les polítiques educatives a Catalunya. A més, s’ha posat en marxa una campanya orquestrada de desprestigi del professorat i les escoles, amb acusacions d’adoctrinament i denúncies diverses a professorat, inclòs el portaveu d’USTEC-STEs, Ramon Font.
Al País Valencià, i a les Illes Balears, també s’ha posat en marxa aquesta campanya de desprestigi del professorat, com ha denunciat darrerament STEPV. En aquest context, STEPV ha instat, en la seua intervenció davant el Congrés, a enfortir encara més els llaços que uneixen els nostres sindicats (USTEC-STEs, STEPV i STEI-Illes Balears) i fer un front comú per aturar aquesta campanya.
Igualment, STEPV ha animat USTEC-STEs a continuar lluitant per la millora de les condicions laborals del professorat, contra la privatització de l’ensenyament, contra la LOMQE i a treballar l’escola que volem: lliure, democràtica, crítica, laica, en català, de qualitat, no sexista, inclusiva i transformadora de la societat.
3 de desembre de 2017