Condicions laborals

STEPV i STAS-Intersindical es concentren davant la Conselleria d’Administració Pública

Els dos sindicats protesten per la manca de personal en la Conselleria d’Educació i en les direccions territorials d’educació per atendre el personal. També exigeixen la substitució i cobertura immediata de les places de PAS i educadors/es en els centres educatius

Un moment de la concentració d'aquest matí

dimecres 11 desembre 2019 16:46 h

Els dos sindicats, que formen part d’Intersindical Valenciana, han convocat una concentració en la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública a València sota el lema “Més personal per a gestionar el personal”, ja que les dotacions de personal en els departaments de les Conselleries d’Educació i de Funció Pública no són suficients per agilitzar els diferents procediments que afecten el personal que depèn d’aquestes conselleries.

No es descarten noves mobilitzacions si no hi ha respostes satisfactòries de forma immediata

Així, per exemple, en l’administració educativa hi ha molts problemes per a pagar nòmines a temps, complements de direcció de les persones, caporalies de departament, actualitzacions retributives pactades des de fa mesos (complement de mestres d’ESO, per exemple), pagament dels triennis i sexennis del funcionariat de carrera nomenat el passat mes de maig, resolució de borses de treball, etc.
Pel que fa al personal depenent de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública els llocs de treball del qual estan adscrits a la Conselleria d’Educació arrossega un procés de precarització continuada , tant per la reducció d’efectius, com a conseqüència de les retallades de legislatures anteriors, com per una classificació d’aquests llocs de treball del tot injusta i discriminatòria.
Els dos sindicats porten denunciant des de fa anys a les respectives administracions aquesta situació, però els problemes continuen. Alguns instituts de secundària estan organitzant protestes perquè no tenen encara les persones administratives o de consergeria que necessiten per obrir i tancar el centre o per gestionar la burocràcia, ni el personal educador necessari, com ha passat en l’IES Tierno Galván de Montcada.
Representants de STEPV i STAS s’han reunit amb el Director General de Funció Pública, David Alfonso, durant la concentració. El Director General ha explicat que estan treballant per a agilitzar les substitucions i la cobertura de vacants en els centres educatius i en els diferents departaments de l’administració i la possibilitat de desdoblar la Direcció Territorial d’Educació de València, tot i que encara s’està estudiant.
Tant STEPV com STAS-Intersindical continuaran mantenint la pressió per tal de resoldre els greus problemes que comporta la manca de personal i aconseguir la millora de l’atenció al personal de qui depenen. És per això que no es descarten noves mobilitzacions si no hi ha respostes satisfactòries de forma immediata.

Consulta ací el vídeo de la concentració d’aquest matí