Sistemes de protecció

STEPV exigeix la negociació d’un pla de contingència específic per a educació

El Sindicat celebra que els centres Educació Infantil i Educació Especial no reprenguen l’activitat amb l’alumnat abans de l’estiu

divendres 15 maig 2020 17:34 h

Ahir es van reunir les conselleries d’educació amb el Ministeri d’Educació per a tractar l’entrada dels centres educatius en la Fase 2 i preparar l’inici de curs 2020/21 a setembre.

STEPV s’oposa a la represa de l’activitat docent abans de l’estiu

Com ja havia anunciat el govern espanyol, s’autoritzarà en la Fase 2 l’obertura de centres d’educació infantil per atendre l’alumnat els pares dels quals han de treballar. També es podran fer classes de repàs i reforç per a alumnat de 4t d’ESO, 2n de Batxillerat i els darrers cursos de FP i ensenyaments de règim especial, on l’alumnat ha de titular.
STEPV ja va avançar que s’oposava a aquestes mesures plantejades pel govern espanyol, ja que considera que encara no estem preparats per reprendre cap activitat lectiva amb el nostre alumnat, encara que siguen col·lectius menuts.
En eixe sentit, el Sindicat celebra que la Conselleria d’Educació haja decidit que el País Valencià no obrirà els centres d’Educació Infantil i Educació Especial, però ha acceptat obrir els centres per atendre alumnat dels darrers cursos de secundària, batxillerat, FP i ensenyaments de règim especial de forma voluntària.
En la Mesa Sectorial s’haurà de negociar aquesta represa de l’activitat docent abans de l’estiu, en la qual el Sindicat tornarà a plantejar que no cal obrir encara els centres i, si finalment es manté la mesura per part de l’administració, que cal urgentment un pla de contingència específic per a ensenyament (cosa que porta temps demanant) i que es respecten totes les mesures de distanciament social i de prevenció per evitar qualsevol contagi.
Quant a l’inici de curs a setembre que també es va tractar amb el Ministeri, el Sindicat demana a la Conselleria d’Educació que també es negocien en Mesa Sectorial els diferents escenaris previstos, és a dir, que retornem a la normalitat presencial, que continuem confinats o que haurem de combinar presencialitat i treball telemàtic per mantindre les distàncies de seguretat.
A més, el Sindicat continuarà insistint en la necessitat que la Conselleria compte amb els comités de seguretat i salut laboral del professorat abans de donar cap pas que afecte la salut dels treballadors i treballadores de l’ensenyament, però també del nostre alumnat.

represa de l'activitat