STEPV es reuneix amb la Directora General d’Innovació

En la reunió s’ha tractat la situació dels instituts signants del Manifests dels centres pel Valencià

divendres 19 febrer 2021 19:04 h

Representants del Sindicat s’han reunit amb Margarida Castellano, Directora General d’Innovació Educativa i Ordenació, i amb Àurea Garcia, del Servei de Plurilingüisme, per a tractar la situació dels instituts de secundària preocupats per la pèrdua d’ensenyament en valencià que pot comportar la llei de plurilingüisme en establir uns percentatges mínims d’ús vehicular de les llengües oficials.

Hi ha més de 70 instituts que s’han adherit al manifest dels «Centres pel Valencià», al qual STEPV ha donat suport, i amb les direccions d’alguns d’aquests centres s’ha reunit ja la Directora General d’Innovació. És per això que el Sindicat s’ha interessat per conéixer la situació en què quedaran aquests centres el curs que ve i demanar que s’atenguen les seues peticions.
La Conselleria ha informat que s’estan revisant les seues peticions i els han suggerit diferents metodologies de treball amb les diferents llengües perquè, respectant la llei del plurilingüisme i els seus objectius, tinguen un nivell òptim d’ús vehicular del valencià: tractament integrat de llengües (però també de continguts), activitats i projectes transversals que es poden realitzar en diferents llengües (metodologia transllengües), etc., tot atenent la realitat sociolingüística dels centres i de les localitats on estan ubicats.
El Sindicat ha valorat positivament la voluntat de la Conselleria perquè el valencià no retrocedisca en els centres educatius amb programes lingüístics en valencià (que seran substituïts el curs que ve per la llei de plurilingüisme), però ha continuat criticant l’establiment de percentatges sobre l’ús vehicular de les llengües, ja que no responen a cap criteri pedagògic, sent conscients que respon a una sentència del Tribunal Suprem que estableix aquests percentatges.