Mobilitzacions

STEPV assisteix a la vaga educativa a Catalunya

La comunitat educativa es mobilitza en defensa de la immersió lingüística

Un moment de la manifestació d'aquest matí a Barcelona

dimecres 23 març 2022 16:42 h

L’educació a Catalunya està mobilitzada durant aquest mes de març. Els sindicats han convocat cinc jornades de vaga unitàries en defensa de les condicions laborals del professorat i per la millora del sistema educatiu. Avui s’ha dut a terme una altra jornada de vaga per a reivindicar la immersió lingüística a Catalunya, convocada per USTEC·STES, entre d’altres.

Una representació de STEPV ha assistit a les mobilitzacions realitzades durant la jornada, a les quals també han assistit representants d’STEI Intersindical (Illes Balears). Demà es realitzarà una reunió entre els tres sindicats per analitzar la situació de l’educació en cada territori i també l’ús vehicular del català a l’ensenyament.
A Catalunya, sentències recents del TSJC i del Tribunal Suprem obliguen a aplicar un model de percentatges d’ús de les llengües oficials, com al País Valencià, també per culpa d’una sentència. Aquest model de percentatges no té sentit en un context en què una de les llengües oficials es troba en una clara situació de minorització lingüística en la societat. El model avalat per organismes europeus experts és el de la immersió lingüística de la llengua minoritzada, ja que garanteix l’adquisició per a l’alumnat de les dues llengües oficials en igualtat de condicions.
A Catalunya, el model d’immersió lingüística és un model consensuat socialment per una amplíssima majoria de la població i per la comunitat educativa, que ara s’ha vist en entredit per la irrupció dels tribunals de justícia, que no és competent per a decidir el model educatiu en un territori i molt menys en qüestions pedagògiques, que correspon a l’àmbit de la comunitat educativa i al poder legislatiu.

vaga catalunya llengua