Mobilitzacions

Mobilitzacions per la consolidació del professorat interí i per l’estabilitat

STEPV ha convocat concentracions a Alacant, València i Castelló el pròxim dijous 27 d’octubre i una manifestació a València dissabte 5 de novembre

dilluns 24 octubre 2022 14:00 h

A les portes de la convocatòria del concurs de mèrits i del concurs oposició “light” recollit en la llei Iceta, STEPV ha convocat aquestes mobilitzacions per a exigir una consolidació real del professorat interí.

La majoria del professorat interí no podrà consolidar el seu lloc de treball en aquests processos selectius

El barem de mèrits dissenyat pel Ministeri d’Educació presenta limitacions inacceptables per al Sindicat que ha provocat que STEPV, mitjançant la Confederació d’STES, presente un recurs contra el Reial Decret que regula aquest barem.

D’altra banda, la llei Iceta estableix que “transcurridos tres años desde el nombramiento del personal funcionario interino se producirá el fin de la relación de interinidad, y la vacante solo podrá ser ocupada por personal funcionario de carrera”. La llei dona un termini d’un any per aplicar-se a educació, des de juliol de 2021, termini que ja ha finalitzat sense que ni el Ministeri d’Educació ni la Conselleria d’Educació haja regulat res sobre aquest aspecte. Per tant, com també diu la llei Iceta, ja és d’aplicació el còmput dels tres anys perquè s’apliquen els cessaments del personal interí, que a hores d’ara, no sabem com es produiran ni què passarà després amb el professorat interí.

Recordem que la llei Iceta parteix d’un acord previ entre l’exministre de Funció Pública, Miquel Iceta, i els sindicats CCOO, UGT i CSIF en juliol de 2021. Gràcies a la mobilització del col·lectiu interí i de sindicats com STEPV i Intersindical Valenciana, es va incorporar el concurs de mèrits a la llei Iceta. Tot i que, posteriorment, el Ministeri d’Educació l’ha pervertit.

Actualment hi ha uns 26.000 docents interins en el sistema educatiu valencià, la immensa majoria ocupant una vacant. És a dir, 1 de cada 3 docents. En els processos d’estabilització regulats per la llei Iceta (concurs de mèrits i concurs oposició “light” fins a 2024) com a màxim s’han pogut oferir 9.150 places, per tant, continuaran quedant una immensa majoria de professorat interí sense possibilitat de consolidar en aquests processos. Hauran d’afrontar concursos oposicions novament per poder consolidar els seus llocs de treball malgrat que la majoria estaran en abús de temporalitat perquè fa més de tres anys que exerceixen com a interins.

És per tot això que STEPV ha convocat, novament, mobilitzacions del col·lectiu. Per exigir una consolidació real davant la situació d’abús de temporalitat sentenciada pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea i per la continuïtat en el treball d’aquest personal.

Descarrega’t ací el cartell de convocatòria en pdf