Meses de negociació

Les meses sectorials, condicionades a la transparència d’Educació amb les dades de retallades

La consellera continua sense complir el seu compromís de rebre i informar els sindicats sobre la flexibilitat de les mesures i l’afectació en nombres.

Manifestació del 16 de maig a València.

dimecres 20 juny 2012 17:21 h

Hui s’ha celebrat una altra reunió de la mesa sectorial. Els sindicats STEPV, FECCOOPV i FETE UGT PV han manifestat que, una vegada més, esperen de la consellera el compliment del compromís adquirit el 21 de maig de poder veure quins eren els nombres d’afectació de les retallades, tant d’unitats com de plantilla. STEPV, FE CCOO PV i FETE UGT PV condicionen el desenvolupament normal de les meses sectorials al lliurament de dades d’afectació de l’augment de ràtios i hores lectives per part de la consellera.

Reclamem una negociació real i efectiva i considerem imprescindible conèixer com afectaran les mesures

La suspensió de la reunió del divendres passat: n s’ha ajornat ni se n’ha explicat el motiu. Recordem que des del gabinet de la consellera no es va fer extensiva la convocatòria als representats legítims dels docents.
En la reunió de hui han argumentat que les dades no es lliuren perquè encara no les tenen i que la inspecció educativa hi està treballant.
Els sindicats hem assenyalat que és precisament per a aquesta raó, per què s’estan configurant ara les places, que volem tindre la informació i poder incidir en la afectació de la retallada de plantilles. La bona fe negociadora no consisteix a donar la informació quan ja estiga tot tancat, sinó a poder elaborar propostes i millores.
La petició dels tres sindicats ha sigut obtindre data i hora per a poder parlar amb la màxima responsable educativa al País Valencià per conéixer quines són les xifres, ni que siguen provisionals, i així poder fer ús de la responsabilitat sindical que el professorat ha depositat en nosaltres: defendre els drets laborals. Però també la defensa de l’estat del benestar, reivindicant un servei educatiu de qualitat amb plantilles dignes.
Mentre no se’ns comunique dia i hora per al lliurament d’informació, seguirem condicionant la negociació en mesa sectorial, que és on s’efectuen les decisions polítiques. I la condicionem per la negativa mantinguda fins ara per part de la conselleria.
Els sindicats STEPV, FE CCOO PV i FETE UGT PV volem i reclamem una negociació real i efectiva, i considerem imprescindible conéixer com afectaran les mesures de retallada el professorat al qual representem.