Inici de curs

La policia espanyola irromp en el Cremona d’Alaquàs

Desallotgen els pares i el professorat voluntari per atendre l’alumnat d’infantil 3 anys

La policia en l'interior del Cremona

dimecres 03 setembre 2014 16:35 h

Aquest matí els pares i mares de 9 xiquets i xiquetes de 3 anys que s’han quedat sense unitat en el col·legi Ciutat de Cremona d’Alaquàs han dut els seus fills al centre per a mantindre la pressió a Conselleria perquè autoritze l’habilitació de la unitat.

La inspecció no ha aconseguit l’objectiu de desallotjar els xiquets del centre, una victòria per als pares i mares del Cremona

Aquesta mesura la van anunciar abans de l’estiu, quan Conselleria va anunciar que definitivament habilitaria l’aula en el Vila i no en el Cremona. Una unitat que el Vila no havia demanat i que no necessita.
Pocs minuts després que els pares i mares entraren amb els xiquets al centre, on els esperaven sis mestres aturats voluntaris, cinc agents de la Policia Nacional han irromput en l’aula per a desallotjar-los.
Mentrestant, dos inspectors d’educació estaven en el centre, en el despatx de la directora, pressionant-la perquè l’alumnat de 3 anys abandonara el centre, objectiu que no han aconseguit, ni amb amenaces als pares d’avisar els serveis socials perquè vingueren a recollir-los.
STEPV considera molt greu la irrupció de la policia espanyola en el centre educatiu per a desallotjar els pares, fet insòlit en la recent història de l’educació. També denuncia les pressions de la inspecció educativa, enviada per la Conselleria d’Educació per evitar que els xiquets de 3 anys reberen classe amb normalitat, com la resta de l’alumnat valencià, en aquest inici del curs 2014/15.
I mentre això passava a Alaquàs, en el col·legi 100 de València (Puerto Rico), al barri de Russafa, el president Fabra, la consellera Català i l’alcaldessa de València, Rita Barberà, inauguraven el curs sota l’escridassada de diversos manifestants que des del carrer i des de les finques veïnes, exigien una educació pública de qualitat.
La consellera Català s’ha atrevit a dir, en el seu discurs, que les escoles no poden ser el llocs de debat de partits polítics i sindicats. I ho diu aprofitant un centre públic per a fer un discurs netament polític, com el president Fabra, i partidista.
En ambdós actes, a Alaquàs i a Russafa, hi han participat membres de STEPV.

Acompanyant a l’alumnat de 3 anys a l’aula

cremona