Plataforma per l’ensenyament públic

La Plataforma per l’Ensenyament Públic iniciarà el curs amb reivindicacions: Per l’escola que volem

Tombar la LOMQE, revertir les retallades i millorar l’educació al País Valencià son les reivindicacions que es mantenen per al nou curs

dimarts 05 setembre 2017 19:22 h

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic del País Valencià iniciarà el nou curs amb accions per reivindicar la millora del sistema d’ensenyament públic.

Aquestes accions es basen en dos reivindicacions fonamentals: d’una banda, la lluita per una nova política educativa a l’àmbit estatal per tombar la LOMCE, afavorir la participació de tota la comunitat educativa i revertir les retallades i, d’una altra banda, la demanda d’una aposta molt més valenta per l’ensenyament públic per part del Govern de la Generalitat.

Pel que fa al País Valencià i al curs 2017/2018, reivindiquem que
-  La Conselleria d’Educació ha d’avançar en la política de defensar l’escola pública front a la concertació de centres d’ensenyament, de limitar l’aplicació de la LOMCE i de revertir les retallades.
-  La Conselleria d’Educació ha de donar més veu a la comunitat educativa i atendre a les nostres peticions.
- La Conselleria d’Educació ha de considerar les propostes de la Plataforma per l’Ensenyament Públic com a interlocutora de part de la comunicat educativa per a la millora constant de l’ensenyament públic.
- La Conselleria d’Educació desenvolupe moltes més accions que milloren les condicions de l’escola pública, de l’alumnat i les famílies i del professorat.

En eixe sentit la Conselleria ha d’atendre les peticions de la comunitat educativa que es concreten en les següents millores: la reducció de la ràtio d’alumnat per aula i nivell, la reducció de les hores lectives del professorat, el foment de la participació de les famílies en les propostes educatives dels centres, la revisió i adequació de les infraestructures, l’avanç cap una escola inclusiva, la consolidació i ampliació de la xarxa d’ensenyament públic a totes les edats i nivells, etc.

A l’àmbit dels drets lingüístics i educatius, la Plataforma valora com a pedagògicament encertat el decret de plurilingüisme perquè s’ajusta a la legalitat i anima els centres educatius a defensar i incrementar la presència del valencià com a llengua vehicular.

Per fer visibles aquestes reivindicacions la Plataforma convocarà noves accions d’inici de curs davant la Conselleria i la Delegació del Govern:

Dijous 7 de setembre. Concentració i roda de premsa. 11h. Conselleria. Presentació de les reivindicacions de la comunitat educativa representada a la Plataforma al Govern de la Generalitat.

Dijous 14 de setembre. Concentració i roda de premsa. 11h. Delegació de Govern. Conselleria. Presentació de les reivindicacions de la comunitat educativa representada a la Plataforma al Govern de l’Estat.