Mobilitzacions

La comunitat educativa torna a secundar massivament la vaga en l’ensenyament

El seguiment és similar al del 9 de maig, tant en professorat com en alumnat.

Manifestació d'aquest matí a Sagunt.

dijous 24 octubre 2013 12:11 h

El seguiment de la vaga convocada avui contra la LOMQE, les retallades en educació, l’acord de professorat interí i pel valencià ha estat seguida massivament en l’ensenyament públic no universitari. També la universitat, especialment la de València i la Politècnica de València, ha secundat massivament la jornada de vaga. Cal destacar l’elevat nombre d’alumnat que no ha assistit a les aules, tant en l’ensenyament universitari com en el no universitari.

Les dades recollides a partir de les enquestes realitzades per STEPV són aquestes:

Universitat

Universitat de València: seguiment total
Universitat Politècnica de València: 80%

Ensenyament públic no universitari

Professorat: 65%
Alumnat: 76%
Personal no docent (PAS, menjador, educadors/es, etc): 30%
Total centres enquestats: 398 centres a les 11:30h

Ensenyament privat concertat

Cooperatives: 91%
Resta centres: 52%

Destaquem també el seguiment massiu de les diferents concentracions i manifestacions que s’han celebrat aquest matí en moltes poblacions del País Valencià i que culminaran aquesta vesprada en les manifestacions d’Alacant, València i Castelló que també es preveuen massives.

STEPV fa una valoració molt positiva de la vaga del 24-O i constata el rebuig de la comunitat educativa a la LOMQE, a les retallades en ensenyament i l’acord de professorat interí. Lamentablement, hem d’afegir a aquesta llista, l’acord signat ahir mateix, un dia abans de la vaga educativa, que comporta una nova retallada salarial al professorat. Un acord signat entre el Conseller Moragues i tots els sindicats de la Mesa General de la Funció Pública excepte Intersindical Valenciana a esquenes del professorat.

El Sindicat exigeix als governs valencià i espanyol perquè aturen la seua política de retallades i retiren la proposta de llei educativa, acaben amb les retallades i que escolten la veu del professorat, pares i mares i alumnat.
Finalment, el sindicat exigeix la dimissió del ministre Wert i i de la consellera Català Verdet.

Per la seua banda, la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic de l’Horta Sud i la Plataforma per l’ensenyament públic de Torrent han emés un comunicat on valoren molt positivament el seguiment de la vaga en l’ensenyament del 24 d’octubre, convocada per les famílies, l’alumnat, el professorat i els sindicats, així com la manifestació que ha tingut lloc a Torrent en què han participat prop d’un miler de persones. I afegeixen que “ens continuarem mobilitzant per una educació pública, gratuïta, laica, valenciana, democràtica i de qualitat per a totes i tots, contra la LOMQE i les retallades en l’ensenyament públic. Convoquem la comunitat educativa a participar en les properes reunions: l’Horta sud es reunirà el pròxim dimecres 30 d’octubre a les 18h a l’IES de Sedaví.”

24-O Plataforma per l'escola pública de l'Horta Sud, a Torrent.
24-O Plataforma per l’escola pública de l’Horta Sud, a Torrent.

Alicia Marti Climent

27 octubre 2013 / 12:44 h

Hola,
Si voleu llegir completa la nota de premsa conjunta de la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic de l’Horta Sud i de la Plataforma per l’ensenyament públic de Torrent, podeu fer-ho ací:
“Vora un miler de persones es manifesten a Torrent contra la LOMQE, les retallades i els CIS” http://aliciamarti.blogspot.com.es/2013/10/24o-torrent.html
Així mateix aprofite per recordar-vos que la pròxima reunió de la Plataforma de l’Horta Sud serà aquest dimecres, 30 d’octubre, a l’IES Sedaví de Sedaví (c/ del Sol, s/n).
Salut i endavant!