Llengua

Enllaçats per la Llengua es mobilitza per exigir viure plenament en valencià

Avui han tingut lloc diverses accions al llarg dels diferents territoris de parla catalana en defensa de la llengua, convocades per Enllaçats per la Llengua, espai unitari que agrupa entitats socials, culturals i sindicals de la Catalunya Nord, la Franja, Andorra, Catalunya, L’Alguer, Illes Balears i País Valencià. El lema triat ha estat: «PROU: Tenim dret a viure en català/valencià».

Un moment de la concentració d'aquest matí

dissabte 02 abril 2022 17:26 h

Així, s’han convocat concentracions a València i Palma, una jornada per la llengua durant tot el dia a Perpinyà (que finalment s’ha ajornat al 23 d’abril per l’amenaça de forts vents i tramuntana) i una manifestació a Barcelona per la vesprada.

El lema triat ha estat: «PROU: Tenim dret a viure en valencià».

Al País València, desenes de persones han assistit a la concentració convocada a València, davant el Tribunal Superior de Justícia, per mostrar el rebuig a les diferents sentències que han tombat normatives que intentaven protegir, normalitzar i fomentar l’ús del valencià (Decret d’Usos Lingüístics i Oficina de Drets Lingüístics). També s’ha criticat la sentència del Tribunal Suprem que imposa un percentatge mínim del 25% d’ús vehicular del castellà, que afecta el conjunt dels territoris de parla catalana, i que trenca amb el consens en el model d’immersió lingüística i de l’ensenyament en valencià.

llengua concentració