Polítiques educatives

Concentracions pel manteniment dels SPES

Aquest matí s’han celebrat dues concentracions simultànies a la Conselleria d’Educació i al Palau de la Generalitat

Un moment de la concentració a la Conselleria d'Educació

dimecres 17 març 2021 16:15 h

La proposta de decret d’orientació suprimeix els Serveis Psicopedagògics Escolars, després de més de 30 anys de servei. STEPV considera que aquests serveis es poden mantindre i, alhora, dotar de personal d’orientació els centres d’infantil i primària que es consideren, com proposa el decret.

Durant les concentracions representants del Sindicat i dels SPEs s’han reunit amb l’administració

Les concentracions convocades tenien per objectiu denunciar la supressió dels SPES i aconseguir una resposta a la proposta llançada en la darrera Mesa Sectorial del passat 9 de març en la qual el Sindicat va plantejar un model mixt, és a dir, que es doten de personal d’orientació els centres d’infantil i primària però mantindre l’estructura comarcal dels SPES.
Durant les concentracions representants del Sindicat i dels SPEs s’han pogut reunir amb Zulima Pérez, Directora General de Diàleg Social, en la concentració del Palau de la Generalitat, i amb representants de la Direcció General d’Inclusió Educativa, en la concentració a la Conselleria d’Educació.
El aquestes reunions el Sindicat i les persones representants dels SPES han qüestionat la supressió dels SPES i han demanat reprendre les negociacions per abordar la proposta sindical del model mixt. La resposta de la Conselleria d’Educació ha estat que s’estan estudiant totes les propostes que han arribat a la Direcció General però que el decret continua la seua tramitació.
I així és, perquè mentre s’estaven celebrant les concentracions ha arribat la convocatòria del Consell Escolar Valencià per al dimarts 23 de març, en la qual consta el decret d’orientació educatiiva.
Les convocatòries d’accions continuaran les pròximes setmanes si la Conselleria no vol abordar la negociació de la proposta sindical i es manté l’eliminació dels SPES.