Dignitat del professorat

Desenes de centres es concentren per reclamar mesures contra les agressions

STEPV s’ha concentrat, amb el suport de la Plataforma per l’Ensenyament Públic, a les portes de la Conselleria d’Educació

Un moment de la concentració davant les portes de la Conselleria d'Educació

dimarts 26 març 2024 13:18 h

Aquest matí, desenes de centres educatius de tot el País Valencià, s’han concentrat atenent la convocatòria del Sindicat, per a reclamar mesures per evitar i actuar davant les agressions al professorat que, malauradament, han anat en augment aquests darrers mesos.

En aquest enllaç de facebook podeu trobar algunes fotos dels centres.

D’altra banda, STEPV s’ha concentrat a les portes de la Conselleria d’Educació. La Plataforma per l’Ensenyament Públic també s’ha afegit a la concentració i ha elaborat un manifest que ha estat llegit pel seu portaveu, Rubén Pacheco, president de FAMPA València.

Representants del sindicat han sol·licitat reunir-se amb la Directora General d’Innovació i Inclusió, que no estava en la Conselleria en eixe moment, però la Conselleria s’ha compromés a contactar amb el sindicat per explicar que el protocol d’agressions negociat en juny s’està treballant perquè es publique pròximament.

Efectivament, els comitès de seguretat i salut laboral van rebre fa pocs dies l’esborrany perquè puguen fer aportacions i esperem que es publique pròximament. Per tant, la convocatòria de les concentracions han servit per agilitzar la resposta de la Conselleria.
Tanmateix, cal que la Conselleria aborde altres mesures per previndre les agressions al professorat, que s’han de treballar des d’Educació Infantil per evitar que més endavant es puguen produir comportaments indesitjables.

STEPV agraeix a tots els centres que s’han concentrat aquest matí i a la Plataforma per l’Ensenyament Públic pel suport a les concentracions.
Durant la concentració, STEPV ha recordat que aquesta vesprada la Confederació de Pares i Mares Gonçal Anaya també ha convocat una concentració a la Plaça Manises de València, a les 18:30h, per exigir el manteniment del Pla Edificant de construcció de centres educatius, a la qual STEPV ha donat suport i hi assistirà.

concentració agressions