STEPV signa l’acord de plantilles de Secundària i FP

L’acord inclou la majoria de propostes presentades pel Sindicat i suposarà un increment de vora 2000 docents

Representants de STEPV durant la signatura de l'acord

divendres 19 maig 2023 16:10 h

Aquest matí la Consellera d’Educació i els sindicats presents en la Mesa Sectorial han signat l’acord que avala la nova ordre de plantilles de Secundària i FP. Respecte la proposta inicial, s’han incorporat bona part de les esmenes presentades pel Sindicat, com són:

L’acord s’aplicarà en els cursos 2023/24 i 2024/25

- Increment de les hores previstes per a permetre desdoblaments, agrupaments flexibles, etc., que ara serà de 5 hores per grup.
- Increment de les hores previstes de dedicació a les coordinacions.
- Increment de les hores de tutoria, com a mínim 3 hores en cada curs d’ESO i no només en 1r ESO com proposava inicialment la Conselleria. També s’ha acceptat que la tutoria d’FP Bàsica tinga 3 hores. En batxillerat i la resta d’FP la tutoria serà de 2 hores, tot i que el sindicat reclamava incrementar-les també a 3 hores com a mínim.
- Reducció de la ràtio d’alumnat per a orientació educativa. La Conselleria ha proposat passar de 700 alumnes a 500 alumnes per orientador/a. STEPV ha proposat 350 i, finalment, ha quedat en 400.
- Increment de les hores per a les coordinacions.
- Increment de les hores de dedicació en FP als projectes de metodologies actives, recollides en les 2h d’increment
- En FP, millora de l’atenció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, que comptarà amb la dotació horària necessària segons els perfils de l’alumnat.
Aquestes mesures, a més de les que es contemplaven en el primer esborrany, com l’increment de les hores de dedicació dels equips directius, que també han augmentat en la versió definitiva signada aquest matí per tots els sindicat, comportarà un increment de la plantilla de secundària de més de 1900 docents en dos cursos, ja que l’acord s’aplicarà el curs que ve i el curs 2024/25. Aquest increment de plantilla se suma a l’increment en els centres d’educació infantil i primària, que serà de 3000 docents, també en els pròxims dos cursos.
Tot i que s’han quedat algunes reivindicacions pendents, o insuficients, com les plantejades pel professorat de francès i tecnologia, el Sindicat ha considerat que, en conjunt, és un bon acord i que reforça l’atenció del nostre alumnat.
En l’acord signat es crea una comissió de seguiment que vetlarà pel desenvolupament del mateix.

Consulta ací l’acord i l’ordre de plantilles