Polítiques educatives

STEPV participarà en la trobada Marees per la Pública

STEPV participarà en les VI Jornades de Marees per l’Educació Pública “L’Educació que volem” que tindran lloc a Cadis durant els dies 6 i 7 de desembre. Una representació del Sindicat acudirà a la trobada estatal de les MxEP, de les que forma part, per debatre sobre diversos assumptes educatius que preocupen a les treballadores i treballadors de l’ensenyament i a la Comunitat Educativa.

dimarts 03 desembre 2019 11:59 h

Per a les Marees per l’Ensenyament Públic, l’Escola Pública està patint més atacs que mai raó per la qual cal reforçar el debat, la reflexió i la mobilització per defensar-la. En aquest context és en el qual es realitzen les jornades dels propers dies. Hi ha una ofensiva en diversos territoris de l’estat conseqüència dels governs conservadors i del manteniment d’una normativa legal que els permet aplicar polítiques contràries a l’escola pública.

No només ens enfrontem al manteniment de la LOMQE i a possibles noves retallades de Brussel·les i del Govern estatal, sinó que a més s’està atemptant directament contra l’Educació Pública en moltes parts de l’Estat tancant unitats en la pública en favor de la privada concertada, defensant la suposada “llibertat” d’elecció de centre i el districte únic, apostant per l’educació infantil i l’FP privada, i fins i tot anant contra la llibertat i els valors amb els quals s’educa en la nostra Escola Pública amb la imposició del PIN parental o campanyes d’odi contra el col·lectiu LGTBI.

STEPV, integrant de les Marees per la pública, un moviment de base, horitzontal, cooperatiu, que aglutina persones i organitzacions defensores de l’ensenyament públic, considera molt important aquesta classe de trobades i aposta per potenciar-les per poder avançar cap al model d’escola pública que volem.