Polítiques educatives

STEPV-Intersindical Valenciana celebra el 100 Aniversari del naixement de Paulo Freire

El 4 de novembre se celebra el Dia Mundial de l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO). En aquest cas, el sindicat STEPV-Intersindical Valenciana farà un homenatge al pedagog brasiler Paulo Freire amb una webinar internacional en el qual hi intervindran, entre d’altres, el fill de Freire, Lutgardes Freire, l’ex Director General de la UNESCO, Federico Mayor Zaragoza i el Conseller d’Educació, Cultura i Esports, Vicent Marzà

dimecres 03 novembre 2021 17:17 h

A més, participaran persones expertes de quatre països llatinoamericans i de l’estat espanyol relacionats amb la renovació pedagògica. Un total de vint persones expertes que han aplicat la pedagogia innovadora de Paulo Freire al món de l’educació.

El Sindicat una vegada més, fa un pas endavant per reafirmar i difondre el testimoni pedagògic i alliberador del mestre brasiler nascut ara fa un segle. Freire sostenia que l’educació és «una lluita democràtica» en la qual el professorat ensenya al seu alumnat «els valors de la democràcia”. Assegurava que transformar «no és mai una tasca individual» i llegir no és «un acte mecanicista» perquè la lectura implica la comprensió del món.
En el mètode d’alfabetització de persones adultes, Freire defensava que les paraules no servien només per a llegir els continguts d’unes cartilles farcides de frases estereotipades sinó per a pensar el món que ens envolta, lluitar contra les situacions d’injustícia i conscienciar d’aquelles situacions on els subjectes subalterns estan oprimits. Des d’aquestes consideracions, es mantenen plenament vigents els interrogants que emergeixen en l’obra de Freire: És alliberador i emancipador el model educatiu dominant? L’alumnat, segueix sent objecte d’una «educació bancària»?
Aquestes preguntes i altres seran el fil conductor d’aquest esdeveniment internacional que STEPV-Intersindical Valenciana ha organitzat amb l’objectiu de reivindicar la vigència de les idees pedagògiques combatives de Paulo Freire.
Hui mes que mai l’escola que volem necessita les idees innovadores del gran pedagog brasiler per a que les futures generacions perpetuen l’educació crítica com un horitzó al qual no podem renunciar.

Us podeu inscriure a la jornada en aquest enllaç