Condicions laborals

La Conselleria es compromet a negociar el complement de mestres d’ESO

El Director General de Personal va afirmar ahir que problablement s’abordarà el tema en la pròxima Mesa Sectorial

STEPV va registrar l'informe jurídic el passat 23 de maig a la Conselleria d'Educació

divendres 16 novembre 2018 12:09 h

Des de l’any 2003, el professorat del cos de mestres que té destinació en un institut de secundària (actualment un cos a extingir) cobrava el complement de destinació del nivell 24 en les seues retribucions per a equiparar-se salarialment al professorat del cos de secundària.

Des de fa uns anys, el professorat d’aquest cos, l’anomenat Mestres d’ESO, han deixat de cobrar-lo en motiu d’un canvi de destinació, bé per comissió de serveis bé per concurs de trasllats. Intervenció d’hisenda interpreta que aquest professorat no té dret al cobrament d’aquest complement, que afecta també professorat del cos de mestres que treballa en centres de formació de persones adultes.
Des que STEPV va detectar aquesta situació fa anys que ha instat a la Conselleria d’Educació a solucionar el problema i ha acudit als tribunals de justícia perquè hi intervingués amb resultats desiguals.
Des de fa temps, STEPV ha estat l’únic sindicat que està insistint a l’actual Conselleria d’Educació perquè solucione el problema i abone amb normalitat el complement de nivell 24 a tot aquest professorat i acabe amb el greuge comparatiu que suposa que uns el cobren i altres no. Abans de l’estiu el Sindicat va facilitar a la Conselleria un informe jurídic i un mostreig del que està passant en altres territoris, on tot el món cobra aquest complement sense problemes. La Conselleria va contestar que havia encarregat un informe als seus serveis jurídics i donaria una resposta. Des d’aleshores, el Sindicat està insistint en cada mesa de negociació sobre el tema. Finalment, en la Mesa Sectorial d’ahir, el Director General de Personal va afirmar que molt probablement en la pròxima mesa s’abordaria la qüestió.
STEPV espera que així siga i que se solucione finalment aquest greuge comparatiu que porta anys arrossegant-se.

mestres eso