Sistemes de protecció

STEPV exigeix la presència de les famílies en la vacunació de l’alumnat

La vacunació començarà dimecres 15 de desembre

dilluns 13 desembre 2021 15:40 h

La SA de Salut Pública, Isaura Navarro, ha justificat la necessitat de vacunar l’alumnat d’aquest tram d’edat, una vegada es va acordar entre l’estat i les autonomies el passat 7 de desembre, per al dia 15 a tot l’estat. Aquesta justificació es basa en l’alt índex d’incidència que presenten els xiquets i xiquetes d’aquestes edats (823 al País Valencià) que és el doble de la mitjana. Això està comportant un increment d’alumnat confinat i més pressió hospitalària i en els centres de salut. La manera que, tant Sanitat com Educació, han pensat que seria més efectiva (perquè els vacunòdroms estan tancats) és traslladant equips de personal sanitari als centres educatius entre el 15 i el 22 de desembre, per a vacunar l’alumnat de 9, 10 i 11 anys i entre 5 i 11 anys en els centres d’educació especial. De moment es disposa de 150.000 vacunes que arriben avui però no són suficients per als 360.000 alumnes. Per això l’alumnat d’entre 5 i 8 anys serà vacunat amb posterioritat.

Novament se sobrecarrega de feina el professorat i els equips directius

STEPV ha criticat la precipitació amb què s’ha gestionat aquesta vacunació a una població tan sensible com la d’aquest tram d’edat. Avui mateix els centres han de gestionar les autoritzacions de les famílies i començar a preparar-ho tot perquè dimecres s’inicie la vacunació. Novament se sobrecarrega de feina el professorat i els equips directius. El Sindicat també ha criticat que s’haja convocat als representants de les treballadores i treballadors quan ja s’han enviat les instruccions als centres i, per tant, sense marge per a fer propostes i més quan afecta les condicions laborals del professorat.
El Sindicat entén que la vacunació d’aquest alumnat respon a un bé major, que és garantir el màxim d’immunitat possible a la població i reduir la corba de contagis que s’està incrementant preocupantment una altra vegada, però ja fa temps que s’està parlant de la vacunació d’aquest tram d’edat i no s’ha preparat amb temps suficient i amb les condicions i garanties suficients.
El Sindicat s’ha queixat a la Conselleria de l’estrés que comporta als equips directius i al conjunt del professorat haver d’organitzar la vacunació en tan poc de temps. Les famílies de l’alumnat no estaran presents, fet que a l’alumnat també li generarà estrés.
Per això STEPV ha demanat:
1.- Que els pares i mares o persones tutores s’encarreguen de l’acompanyament dels seus fills i filles, de manera ordenada per cursos.
2.- Garantir la confidencialitat de tot l’alumnat.
3.- Evitar la càrrega de treball que suposa la gestió de la vacunació.
Sobre la presència dels familiars, l’administració ha pres aquesta decisió per evitar aglomeracions en les escoles i posar en situació de risc les persones que hi treballen. Quant al professorat, no han de fer res més que acompanyar l’alumnat a l’aula on s’han de vacunar i recollir-lo després a l’aula on han de passar els 15 minuts d’observació. Si hi ha alumnes que no s’han vacunat, un altre docent vigilarà l’aula, mentre el tutor/a està en la vacunació. L’atenció a l’alumnat en l’aula de vacunació i d’observació serà exclusiva del personal sanitari.
STEPV ha insistit en aquestes mesures, ja que ajudaran a reduir l’estrés i la sobrecàrrega de feina durant la vacunació.
També s’ha informat en un torn de preguntes que:
- Hi haurà repesques si hi ha alumnat que no es pot vacunar però sí que vol
- Sobre la tercera dosi al personal docent, s’estan revisant tots els col·lectius i es determinarà quan serà necessari.
- En cas de pares i mares separades, si l’autorització no va signada pels dos progenitors no es vacunarà el xiquet o xiqueta.