Condicions laborals

STEPV es concentra per a demanar el manteniment de ràtios i plantilles

Delegades i delegats del sindicat s’han concentrat a la Conselleria d’Educació aquest matí

Un moment de la concentració d'aquest matí a la Conselleria d'Educació

dijous 01 juliol 2021 13:29 h

La Conselleria està tancant la previsió de plantilla per al curs que ve, després d’enviar als centres les instruccions per a l’organització de les aules (amb 1,2 metres de distància entre alumnat) i, per tant, el professorat necessari.

STEPV es va reunir ahir amb el SAEFP i la DG de Personal

El Sindicat ja va demanar en el Fòrum Educatiu del passat mes de maig que calia mantindre les ràtios actuals i la plantilla «extra» d’aquest curs per a fer front a la situació de la pandèmia.
Però novament, les direccions dels centres educatius tornen a tindre la responsabilitat de proposar a la Conselleria les ràtios per aula i, per tant, el professorat necessari per a atendre’l.
Igualment, el Sindicat reclama l’inici de la negociació de les plantilles docents que va retallar el govern del PP en 2013 i 2014 i que l’actual Conselleria s’ha compromés en diverses ocasions a negociar. De fet, estava previst encetar aquesta negociació a finals de febrer d’enguany, però no ha tingut lloc ja que, segons la Conselleria cal esperar al desenvolupament dels decrets curriculars de la LOMLOE. Tanmateix, STEPV considera que es pot iniciar la negociació en allò que afecta al desenvolupament de la normativa autonòmica i que afecta les plantilles docents, com són la llei de plurilingüisme i el decret i ordre d’educació inclusiva.
D’aquestes qüestions representants del Sindicat van parlar amb el Secretari Autonòmic d’Educació, Miguel Soler, i amb la Directora General de Personal, Lina Herranz, en una reunió ahir a la Conselleria d’Educació, en la qual van assegurar que en secundària hi hauria un increment de plantilla per la reducció a les 18 hores lectives i en infantil i primària estaven pendents de l’estudi de la plantilla proposada pels centres. La voluntat de la Conselleria és mantindre la plantilla actual en el conjunt del sistema educatiu per al curs que ve tot i que no comptaran amb suport econòmic del Ministeri com al present curs.