STEPV, en la trobada Pedagogia 2015 de La Havana

Una representació de l’STEPV participarà en la trobada per la unitat de les persones educadores Pedagogia 2015 que tindrà lloc a La Havana (Cuba) entre els dies 26 i 30 de gener. En eixos dies tindrà lloc també el XX Congrés de la Confederació d’Educadors Americans (CEA).

dijous 22 gener 2015 11:17 h

Pedagogia 2015 està organitzat pel Ministeri d’Educació de la República de Cuba i compta amb el suport de diverses organitzacions regionals i internacionals vinculades al món de l’educació. L’event convoca a la unitat dels educadors i educadores i és element substancial per continuar promovent la integració entre els nostres països, intercanviar experiències, unir forces i esforços per tal de fer realitat les metes acordades en les conferències regionals, com a exemple de cooperació solidària en la lluita per un món millor.

La complexitat del món actual, amb les seves agudes contradiccions econòmiques i socials, el desenvolupament accelerat que ha assolit la ciència i la tècnica, la batalla per eradicar l’analfabetisme, com a pas inicial per aconseguir l’accés universal a una educació de qualitat i sense exclusions, constitueixen premisses indispensables a tenir en compte en la recerca de vies que propicien el desenvolupament sostenible.

En aquest afany, per els organitzadors de Pedagogia 2015 l’educació ha de tenir un paper principal, el que exigeix proposar estratègies i enfocaments realment integradors i humanistes, com útils instruments per comprendre millor el món d’avui, davant els desafiaments que enfronten els pobles en aquest segle.

Entre els objectius de l’event està assolir un ampli intercanvi d’experiències, que propicie avançar cap una educació de qualitat per a tots i totes durant tota la vida, mitjançant la cooperació solidària en la formació ciutadana, el respecte a la diversitat cultural, la identitat nacional i en la formació de generacions portadores dels més alts valors humans universalment acceptats. Més informació en www.pedagogiacuba.com/.

STEPV participarà en el XXé Congrés de la CEA

D’altra banda, STEPV – Intersindical Valenciana participarà en el XX Congrés de la Confederació d’Educadors Americans (CEA) que tindrà lloc a l’Havana (Cuba), entre els dies 26 i 28 de gener, en el marc de la trobada Pedagogia 2015. Aquest es realitza sota la convocatòria “1928-2015, hui i sempre construint la unitat continental, al servei de més i millor educación per als nostres pobles”.

La CEA agrupa a les organitzacions nacionals de les treballadores i treballadors del contenint americà. Entre els seus objectius cal destacar: assolir la unitat dels treballadors de l’educació del continent americà i contribuir amb això a promoure una acció gremial unificada que permeta una major identificació amb altres gremis continentals afins; defensar la universalitat, gratuïtat, laïcitat i gestió democràtica de l’escola pública, així com la qualitat de l’ensenyament que l’Estat ha de dispensar a tots; participar activament en l’establiment de bases comunes en l’educació dels pobles d’Amèrica, per aplicar-les de manera adequada a la realitat d cada país; promoure moviments pedagògics alternatius, considerant les especificitats dels diferents països i defensar en forma permanent els drets ciutadans, polítics i sindicals dels treballadors i treballadores de l’educació del continent, entre d’altres, els d’organització, contractació col·lectiva, vaga i manifestació pública.

A més, el XX Congrés comptarà amb una jornada d’unitat, amb els sindicats del Fòrum per l’Educació en Iberoamèrica, on s’analitzarà la situación de l’educació en la regió i s’aprovaran futures accions conjuntes. STEPV, que forma part del Fòrum, participarà en diverses taules redones sobre la situación de l’educació i del sindicalisme.
El Fòrum per l’Educació en Iberoamèrica és un organisme de la CEA per coordinar, monitoritzar, fer un seguiment i elaborar propostes sobre l’educació en el contenent americà amb les organitzacions sindicals i de la societat civil.
A més, STEPV aprofitarà l’estada a La Havana per entrevistar-se amb representants del SNTECD (Sindicato Nacional de Trabajadores de la Educación, la Ciencia y el Deporte) i de la Central de Treballadors de Cuba (CTC), així com amb diversos representants de les institucions i de la societat cubana.

Més informació en www.ceasubsedeuruguay.org/web/