Mobilitzacions

STEPV convoca noves mobilitzacions

Conselleria suprimeix 1.793 places i en crea 1.090.  Per tant, 649 interins i interines perdran el seu lloc de treball el curs que ve.

dimecres 10 abril 2013 16:10 h

STEPV ha presentat aquest matí en roda de premsa les pròximes mobilitzacions previstes en defensa de l’ensenyament públic.

Juntament amb l’acord de professorat interí, condemnarà milers de docents interins a perdre el seu lloc de treball

Davant la previsible entrada a tràmit parlamentari de la LOMQE aquest curs, davant les noves retallades en infantil i primària per l’arranjament escolar i pelsllocsde treball (que s’acumulen a les que portem des de fa tres anys) i davant l’acord signat el 3 d’abril per la resta de sindicats i l’administració, STEPV ha decidit continuar amb les mobilitzacions contra aquestes polítiques i ha acordat convocar les accions següents:
- Manifestacions a Elx (Plaça dels Algeps), Castelló (Direcció Territorial d’Educació) i València (Plaça Sant Agustí), dissabte 13 d’abril, a les 11h, amb el lema “Per un ensenyament públic i de qualitat. Ni retallades ni rebaremació del professorat interí”. Convoquen STEPV, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí.
- Suport a la campanya estatal “Pren el teu centre” el 25 d’abril. Consisteix en tancades i assemblees de tota la comunitat educativa eixe dia per a parlar sobre la LOMQE i les retallades en educació. Convoquen les marees educatives de l’estat i que compta anb el suport de l’STEPV.
- Convocatòria d’assemblees de professorat interí (aquesta setmana) i del conjunt del professorat la setmana que ve per a decidir sobre la proposta de convocatòria de vaga general en educació pública en el mes de maig que impulsa la Plataforma Estatal per l’Ensenyament Públic. El sindicat, seguint el seu model assembleari i participatiu, consultarà el professorat i decidirà, en funció del resultat de la consulta, si convoca.
STEPV denuncia, a més, les fortes retallades en educació primària plasmades en l’arranjament escolar publicat el 5 d’abril, conseqüència de l’augment generalitzat de les ràtios a 30 en tota l’etapa i a la modificació unilateral per part de la Conselleria d’Educació de les plantilles de primària. Les dues normatives juntes comportaran la supressió de 1793 llocs de treball en Infantil i Primària, però només en crea 1090 (bàsicament d’Anglés, Educació Física, Música i Audició i Llenguatge, les especialitats reforçades en la modificació de plantilles). El balanç final és la supressió neta de 649 llocs de treball, és a dir, 649 interins i interines perdran el seu lloc de treball el curs que ve. A més, centenars de mestres funcionaris de carrera seran suprimits i hauran de recol·locar-se en altres centres educatius (si no pot recol·locar-se en el seu centre per altres especialitats).
Aquesta retallada brutal, juntament amb l’acord de professorat interí signat la setmana passada, condemnarà a milers de docents interins a perdre el seu lloc de treball en els pròxims cursos.
En aquests quadres, resumim l’impacte de l’arranjament escolar i de la modificació de les plantilles en els llocs de treball d’infantil i primària.

Per especialitats:

Infantil Primària Anglés Francés Ed. Fís. Música Compensatòria PT AL Total
Alacant -63
València
Castelló -25
Total -160

Total totes les especialitats:

Supressions Creacions Diferència
Alacant -681