Dignitat del professorat

STEPV condemna les amenaces a un docent a Petrer

El Sindicat no tolera de cap manera aquestes amenaces i posa el seus serveis jurídics a disposició del docent

divendres 22 novembre 2019 18:28 h

STEPV ha tingut coneixement de les amenaces d’una mare d’un alumne de l’institut on treballa el docent amenaçat per haver qualificat el partit VOX com a un partit d’extrema dreta. Les amenaces d’aquesta mare, candidata per aquest partit a les eleccions, les ha fet públiques en les xarxes socials.

Cal aïllar i excloure absolutament aquests comportament de la nostra societat

Aquestes amenaces són extremadament greus ja que no només es qüestiona la llibertat de càtedra del docent sinó que, a més, donen a entendre que pot perillar la seua integritat física, ja que s’afirma que «No vas a tener centro para esconderte».
El Sindicat condemna enèrgicament aquestes amenaces i considera que cal posar fre de manera contundent a aquests comportaments innaceptables en una societat democràtica que alguns volen destruir.
És per això que STEPV ha posat a disposició del docent amenaçat els seus serveis jurídics per si cal prendre alguna acció contra la persona que l’ha amenaçat públicament.
Esperem que aquestes actituds no es tornen a repetir i fem una crida a la societat a rebutjar-les enèrgica i contundentment, i a determinats mitjans de comunicació espanyols que no intenten blanquejar partits i comportaments d’extrema dreta com si no ho foren.
Cal aïllar i excloure absolutament aquests comportament de la nostra societat i més quan es produeixen en un entorn educatiu com un institut públic en què es respecta i fomenta la llibertat d’expressió i l’esperit crític de la comunitat educativa, excepte quan creuen la línia de l’amenaça i la coacció, com ha passat lamentablement en aquest cas.

amenaces