Arranjament escolar

Setmana de lluita pel manteniment d’unitats en l’arranjament escolar

Es convoquen diverses accions durant la setmana, el 23 i el 24 de gener.

dimarts 21 gener 2014 11:06 h

STEPV dóna suport a les diferents campanyes posades en marxa pels centres educatius que estan patint supressions en la proposta d’arranjament escolar. Ja s’han produït diverses accions de protesta contra les supressions i hi ha centre que ha posat en marxa campanyes de recollides de signatures en Change.org.

La mobilització va servir per recuperar una vintena d’unitat en l’arranjament escolar el curs passat

Aquesta setmana hi haurà una concentració a Torrevieja en protesta del tancament del CEIP Ciudad de Oviedo, a les 17.30 h en la Plaça de l’ajuntament. També a Benidorm, el dia 23, a les 18h s’ha convocat una manifestació  des de la Plaça Neptú.
STEPV convoca, a més, concentracions divendres 24 en tots els centres educatius que pateixen retallades i, en general, en tots els centres educatius del País Valencià per a rebutjar les supressions de l’arranjament escolar.
Recordem que la proposta de Conselleria per al curs 2014/15 suprimeix 187 unitats en Infantil i en Primària 86 unitats. Aquestes retallades són conseqüència fonamentalment del l’augment de ràtios a 30 alumnes des del curs passat.
El Sindicat ja va posar en marxa una campanya de mobilitzacions el curs passat, juntament amb la Unió de Llauradors en les zones rurals, i la Confederació Gonçal Anaya de pares i mares. Gràcies a aquesta campanya i a les al•legacions defensades pel sindicat en la Conselleria d’Educació es van recuperar una vintena d’unitats.
És per això que el Sindicat anima als centres a continuar lluitant per mantenir les unitats actuals i evitar les supressions i la pèrdua de llocs de treball que comporta. Animem a la comunitat educativa dels centres afectats a concentrar-se el dia 24 a la porta dels centres (a l’entrada o a l’eixida) amb les samarretes verdes “Estimem l’escola pública” i a enviar una foto al correu del Sindicat per fer-la pública en la web i als mitjans de comunicació.
Mentrestant, el Sindicat està defensant en les direccions territorials d’educació i en la mateixa Conselleria les al•legacions que els centres educatius ens han fet arribar.