Meses de negociació

Es constitueix el grup de treball sobre oferta pública d’ocupació i estabilitat de les plantilles

STEPV i UGT han defensat activar processos de consolidació del professorat interí en les convocatòries d’aquesta legislatura

divendres 20 gener 2017 13:43 h

Aquest matí s’ha constituït el grup de treball previst per la Mesa Sectorial d’Educació per a tractar sobre l’oferta pública d’ocupació. El grup de treball està format per la Conselleria d’Educació (Direcció General de Personal) i els sindicats de la Mesa Sectorial: STEPV, CCOO i UGT.

STEPV ha condicionat aquesta proposta a la negociació d’un procés de consolidació del professorat interí

La Conselleria ha fet una primera proposta sobre l’oferta durant aquesta legislatura i sobre l’estabilitat de les plantilles, que adjuntem. Sobre l’oferta, la Conselleria proposa la convocatòria en 2017 de les especialitats de professorat tècnic d’FP i de professorat d’Art i Disseny (compromeses en l’oferta de l’any passat) i convocar processos selectius del cos de mestres en 2018 i de la resta de cossos en 2019. També es compromet a estudiar possibilitats d’estabilització de les plantilles en el marc de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública.
A més, la Conselleria proposa un sistema perquè el professorat interí, suprimit i desplaçat, com els que està en comissió de serveis opte a mantindre’s en el mateix lloc de treball el curs que ve, voluntàriament, i si es compleixen determinats requisits.
La Conselleria també ha fet una primera proposta de desglossament de l’oferta pública d’ocupació per als anys 2018 i 2019 per cossos i especialitats, que està pendent de revisar en els cossos corresponents als ensenyaments artístics superiors (catedràtics de música i arts escèniques i professorat d’art i disseny).
STEPV ha condicionat aquesta proposta d’oferta pública d’ocupació a la negociació d’un procés de consolidació del professorat interí per a ser aplicat ja en les oposicions de 2017 de PTFP i de professorat d’Art i Disseny. El Sindicat ja va fer la proposta tècnica d’aquests processos de consolidació que la Conselleria, segons a informat el Director General de Personal, està estudiant. El Sindicat ha advertit que si no s’accepta la proposta de consolidació en les oposicions d’aquesta legislatura, començant per les de 2017, no donarà suport a l’oferta pública d’ocupació i, per tant, a la convocatòria d’oposicions.
Quant a la proposta d’estabilitat de les plantilles, el Sindicat l’estudiarà, juntament amb el professorat afectat en les assemblees que convocarà pròximament per a tractar aquests temes i acordar les accions necessàries per tal de dur endavant la proposta de consolidació.

Enllacem ací la proposta de la Conselleria d’Educació de l’Oferta Pública d’Ocupació i estabilitat de les plantilles