Plantilles docents

La Conselleria vol modificar les plantilles d’infantil i primària amb la LOMQE pendent d’aprovació

Convoca una Mesa Tècnica i Sectorial el dia 16 amb huit punts en l’ordre del dia

dilluns 14 gener 2013 15:59 h

La Conselleria ha convocat una Mesa Tècnica i una de Sectorial per al dimecres 16 de gener. En la Sectorial es tractarà el decret d’admissió d’alumnat de què es va parlar el dia 2 de gener. En la Tècnica es tractarà la modificació de les plantilles d’infantil i primària i una altra normativa que en depén com l’arranjament escolar (que ja va passar per Mesa al desembre) i un nou procediment de recol·locació dels mestres (negociat al juliol). També es renegociaran dues normes per introduir-hi canvis (selecció de direccions i cobertura de les baixes del professorat plurilingüe) i l’oferta pública d’ocupació docent.

Aquests canvis de les plantilles, que es pretenen posar en marxa l’1 de setembre de 2013, es fan amb el concurs en marxa

Tota aquesta normativa ha sigut enviada aquest matí als sindicats, raó per la qual no hi haurà temps material perquè els claustres estudien i discutisquen temes tan importants com les plantilles d’infantil i primària, que es modifiquen bàsicament per imposar un decret de plurilingüisme que no compta amb el suport de la comunitat educativa.
STEPV considera que aquestes formes d’encarar una negociació tan important i complexa no es pot fer així, sense marge per a estudiar la documentació, discutir-la en els claustres i en les assemblees de professorat i amb la comunitat educativa. A més, la LOMQE també comportarà una modificació de les plantilles si s’aprova tal com està i, per tant, s’haurà de reobrir la negociació de les plantilles.
A banda, no hi ha cap increment de plantilla sinó una mera reorganització de les especialitats. És a dir, desapareix l’especialitat de mestre de Francés, que serà absorbida per primària i es reforçarà la presència de mestres d’Anglés i de Pedagogia Terapèutica, com ha anunciat aquests dies la Conselleria en els mitjans de comunicació. Les propostes presentades per Educació suposaran una reordenació de professorat i la mobilitat d’un nombre important d’aquest.
Recordem que tots aquests canvis de les plantilles d’infantil i primària, que es volen posar en marxa l’1 de setembre de 2013, es fan amb el concurs de trasllats en dansa i, per tant, des del punt de vista del Sindicat, afectaran els drets tant del professorat que està participant en el procediment com del qui no ho ha fet perquè no s’havia anunciat cap modificació en les plantilles fins ara.
Quant a l’oferta pública d’ocupació, el Sindicat proposarà la necessitat de recuperar les condicions laborals del professorat interí, afectat greument pel decret Vela, recuperar les plantilles perdudes aquests anys i l’accés diferenciat del professorat interí en la convocatòria d’oposicions, i a partir d’ací estudiar les necessitats del sistema educatiu. El sindicat sempre ha condicionat la negociació de l’oferta d’ocupació pública a l’existència d’un pla d’estabilitat que garantisca els llocs de treball del profesorat interí, i que les oposicions no es limiten a ser un canvi d’unes persones per unes altres. L’oferta pública d’ocupació també està pensada, segons declaracions de la Conselleria d’Educació, per a poder aplicar el decret de plurilingüisme i no té en compte la resta de necessitats del sistema educatiu.

Adjuntem tota la normativa que passarà per les meses el dia 16

Convocatoria_MT_16_enero_2013.pdf
ANEXO_IV_BAREMO_selección_directores_2013_reformado.doc
CP130114_Conselleria_pretén_modificar_les_plantilles_dInfantil_i_Primària_per_atendre_el_plurilingüisme.doc