Visita de Fernando Rodal, president de la CEA, a Saragossa i València

El president de la Confederació d’Educadors Americans (CEA) ha visitat València aprofitant la seua participació en el Congrés de la Confederació Intersindical que va tindre lloc els passats dies 11, 12 i 13 de març a Saragossa

dimarts 22 març 2022 14:25 h

La CEA, que agrupa a sindicats de l’educació del continent americà de tots els nivells educatius i de tots els sectors, té quasi un segle d’història. El 8 de gener de 1928, delegacions d’11 països es van reunir a Buenos Aires (Argentina) per celebrar el Primer Congrés de Mestres d’Amèrica, que va donar vida a la Internacional del Magisteri que és la seua antecessora. Després de diverses trobades i congressos, en gener de 1957 va donar lloc, a Montevideo (Uruguai), a la Confederació d’Educadors Americans.

Fernando Rodal va participar en les sessions del XII Congrés de la Confederació Intersindical amb la que la CEA manté una relació estreta des de fa anys. En aquest va intervindre per saludar les més de 200 persones congressistes i convidades que hi van participar i va mantindre una reunió bilateral amb representants de la Confederació de STES – Intersindical per acordar una pla de treball entre totes dues organitzacions que es concreta en enfortir les relacions i impulsar els espais de treball comú entre les organitzacions americanes i europees de l’educació.

El president de la CEA va participar en una conferència sobre els desafiaments del sindicalisme de l’educació a Amèrica Llatina i el Carib a la ciutat de València en la que es va fer un repàs de l’activitat docent dels darrers 30 anys al continent americà i en la que es va destacar que sempre que s’han produït avanços ha estat per la construcció de moviments unitaris a partir de les reivindicacions fetes des de la base. També va posar de relleu la necessitat de la unitat de tots els sectors de l’educació per poder fer realitat les demandes de les treballadores i treballadors de l’ensenyament i va incidir l’adaptació del moviment sindical a la nova realitat de la societat i de l’educació. En el debat van intervindre companyes i companys de l’STEI – Intersindical de les Illes Balears, Ensenyants Solidaris, STES – Intersindical i STEPV – Intersindical Valenciana.

La visita a València es va complementar amb reunions protocolàries amb el conseller d’Educació, Cultura i Esports de la Generalitat, Vicent Marzà, i l’alcalde de València, Joan Ribó, així com entrevistes amb diversos mitjans de comunicació i contactes amb persones i entitats relacionades amb el món educatiu i sindical.