Eleccions sindicals

STEPV, sindicat majoritari en el conjunt de l’ensenyament públic

El Sindicat obté 152 delegats en ensenyament universitari i no universitari

divendres 05 desembre 2014 15:54 h

STEPV s’ha convertit en el sindicat majoritari en el conjunt de l’ensenyament públic amb 152 delegats. En pública no universitària hem obtingut 94 delegats (21 més que en 2010), en universitats hem obtingut 58 delegats (7 més que fa quatre anys). En ambdós casos, STEPV ha estat l’únic sindicat que ha crescut en delegats, ja que la resta han perdut representació.

Cal revisar els pactes i acords que han subscrit la resta de sindicats amb la Conselleria, especialment l’acord d’interins

En universitats, STEPV ha guanyat les eleccions en la UPV, amb 27 delegats (11 més) i ha mantingut la representació en la resta d’universitats.
En pública no universitària aquests resultats avalen la línia d’actuació que ha dut el Sindicat aquests darrers quatre anys, amb un suport indiscutible que ens ha donat la majoria absoluta. Això ha de fer reflexionar la resta de sindicats, que han perdut molt de suport del professorat i molts delegats, i la Conselleria d’Educació.
En eixe sentit, caldrà revisar les polítiques de pactes i acords que han subscrit la resta de sindicats amb la Conselleria, especialment l’acord de professorat interí, que ocasionarà una nova onada de rebaremacions en les pròximes oposicions de 2015.
STEPV exercirà amb responsabilitat la gestió d’aquesta majoria absoluta en les meses de negociació per tal de restablir els drets i les condicions laborals del professorat retallades aquests darrers anys.
Pròximament es reuniran els òrgans sindicals per analitzar els resultats i convocarà el professorat per a continuar el treball des de la base per a marcar les polítiques, estratègies i línies de treball dels pròxims quatre anys.

Quadre de representació en ensenyament públic (universitari i no universitari):

Sindicats Delegats Percentatge
STEPV 152 31,14%
CCOO 109 22,33%
UGT 82 16,80%
CSIF 58 11,88%
SEP 29 5,94%
ANPE16 3,27%
USO 2 0,40%
CGT 15 3,07%
UPV SINDICAL 15 3,07%
COL. DEF. PAS4 0,80%