Jornada

STEPV participa en la jornada confederal sobre eleccions sindicals en ensenyament privat

divendres 16 febrer 2018 16:21 h

Dijous 15 de febrer s’ha celebrat a Madrid la jornada preparatòria d’STEs sobre eleccions sindicals d’ensenyament privat. La jornada ha estat adreçada a les persones permanents d’aquells territoris que tenim sector de privada concertada de la Confederació amb un objectiu específic: la preparació de les eleccions sindicals del sector que començaran en el pròxim mes de setembre.

Al llarg del matí s’han exposat els pros i contres de les negociacions de tres convenis que estan actualment negociant-se a nivell estatal: el d’Educació Especial, el d’ACADE (privat absolut) i el d’Infantil. Seguidament s’ha analitzat l’estat actual de negociacions del sector en les diferents administracions i patronals dels territoris.

Després d’un breu descans i ja en clau electoral, s’han abordat les temàtiques, reivindicacions i estratègies pròpies que cada territori utilitzarà en el seu programa electoral per a les pròximes eleccions sindicals del curs 2018-19. En aquestes temàtiques es tracten temes tant importants per al sector com ara l’estat de les jubilacions, les pagues d’antiguitat, l’actualització de plantilles, la formació, les substitucions, el pagament delegat per al PAS i educadors/ores de centres d’EE específics i la recuperació del poder adquisitiu perdut en aquests darrers anys de retallades en els diferents territoris, entre d’altres.

Finalment la jornada ha acabat amb una exposició detallada de tot el que s’està treballant pel que fa a la prevenció de salut laboral en els docents i personal no docent dels centres ordinaria concertats, com també i molt especialment la llavor que s’està realitzant des del sindicat a Madrid en treballar aquests aspectes de la salut laboral, concretament en els centres EE específics.

STEPV-Iv valora positivament aquesta jornada on s’ha pogut contrastar material, programes electorals i línies d’acció sindical entre els permanents dels distints territoris que conformen el sector d’ensenyament privat de la Confederació dels STEs.