Mobilitzacions

STEPV insta a mantindre la mobilització per a recuperar unitats i condicions laborals

El Sindicat anima als centres educatius a manifestar-se dissabte 15 de febrer pels carrers de València, Alacant i Castelló

Representants de STEPV presenten les signatures del CEIP La Murtera d'Ador-Palma

dijous 13 febrer 2014 16:38 h

A l’espera de la publicació de l’arranjament definitiu, la Conselleria d’Educació ja ha anunciat que es recuperaran 30 unitats, tot i que és clarament insuficient i no respon a la totalitat d’al·legacions presentades pels centres.

És per això que STEPV anima els centres educatius a participar en les manifestacions de dissabte 15 de febrer a Alacant, València i Castelló, pel maniteniment de les unitats, per la qualitat de l’escola pública i per les condicions laborals del professorat.
En l’arranjament escolar d’enguany s’ha demostrat l’impacte negatiu que ha tingut el districte únic en l’escola pública, ja que hi ha centres que perdran unitats encara que tinguen demanda perquè altres centres d’altres barris allunyats han perdut matrícula, segons Conselleria. Això demostra que la pretesa llibertat d’elecció de centres per part dels pares i mares és falsa i no s’aplica per als centres públics, on s’estan retallant unitats, encara que tinguen demanda. A més, enguany la Conselleria està desmantellant els centres que tenen barracots, no amb la construcció de nous centres educatius, sinó eliminant unitats, o directament els centres sencers.
STEPV ha convocat diverses accions de protesta (el 24 de gener o l’11 de febrer juntament amb la Plataforma per l’Ensenyament Públic) per mantindre les unitats, com ho ha fet en cursos anteriors. I continuarà convocant accions, com la del 15 de febrer, per aconseguir el manteniment de les unitats i no perdre nous llocs de treball.
Un nou exemple d’aquest compromís del Sindicat amb els centres és el registre, a instàncies del CEIP La Murtera d’Ador-Palma (la Safor) en la Conselleria d’Educació de 2.589 signatures demanant el manteniment de la unitat d’Educació Infantil que la Conselleria preveu suprimir.
Aquestes signatures, recollides entre els dos pobles, signifiquen el 80% de la població. El centre va presentar les corresponents al·legacions mitjançant el Consell Escolar el passat 23 de desembre i al·leguen que tindran suficient matrícula per mantindre les dues unitats.