Jornada Escolar

STEPV insisteix en la necessitat d’eliminar els entrebancs per a obtindre el model de jornada

El Sindicat ha traslladat aquesta petició en diverses ocasions a la Conselleria d’Educació

dimarts 31 gener 2017 13:10 h

Més de la meitat dels centres públics d’educació infantil i primària han sol·licitat l’aplicació de la jornada continuada. Als 307 que ja l’estan aplicant aquest curs, cal sumar els 362 que ho han sol•licitat per al curs que ve (dades provisionals de la Conselleria d’Educació), dels quals la immensa majoria són centres públics (95 a Alacant, 67 a Castelló i 200 a València).

La majoria dels centres públics han sol·licitat el model de jornada continuada

D’un total de 1.037 centres públics d’educació infantil i primària 664 centres (sumant els centres que ja el tenen i els que l’han demanat per al curs que ve) opten per aquest model de jornada, és a dir, la majoria dels centres públics. En la xarxa concertada, només 5 centres han sol·licitat l’adopció d’aquesta jornada.
Els centres que han sol·licitat la jornada contínua per al curs que ve han de rebre l’autorització de la Conselleria d’Educació per a continuar el procés i realitzar la consulta a les famílies el pròxim 4 d’abril. Recordem que perquè prospere la proposta cal el 55% dels vots favorables dels cens de pares i mares, no dels votants.
STEPV continua reclamant a l’administració la modificació de l’ordre que regula el procediment d’adopció del model de jornada per eliminar els entrebancs com el requisit del cens de pares i mares o la manca de finançament de les activitats extraescolars.
El que queda clar és que el curs passat la immensa majoria dels centres que ho van sol•licitat (307 de 315) van tindre el suport majoritari de les famílies per adoptar aquest model per la qual cosa no s’entén que es mantinguen aquests entrebancs si la comunitat educativa opta per la jornada contínua.
A la sol•licitud del Sindicat en les meses sectorials, la Conselleria d’Educació va respondre que abordarien la qüestió, però no per al curs que ve, ja que el procediment estava ja en marxa.
El Sindicat espera que l’administració atenga les peticions del Sindicat respecte a aquesta normativa i es facilite l’adopció del model de jornada que desitgen els centres educatius, que ja arriba a la majoria de centres públics.
31 de gener de 2017