Inici de curs

STEPV impulsa noves mobilitzacions en l’inici de curs

LOMQE, retallades, acord de professorat interí i possible pròrroga del decret Vela, motiu de les mobilitzacions

divendres 30 agost 2013 16:39 h

STEPV proposarà noves mobilitzacions al professorat per a frenar la llei Wert i les retallades en educació en les assemblees que convocarà pròximament. D’aquesta manera el Sindicat pretén continuar la lluita de rebuig a les polítiques educatives del govern espanyol i valencià que es concreten en retallades en l’accés a l’educació de l’alumnat (beques, menjador i transport escolar, llibres de text, etc.) i al professorat (acomiadaments, empitjorament de les condicions laborals, etc.). També la llei Wert -la LOMQE-, que està tramitant-se actualment en les Corts espanyoles, serà un dels temes principals de les mobilitzacions.

El Sindicat convocarà assemblees de professorat pròximament per acordar les mobilitzacions

Així mateix, STEPV proposarà accions específiques del professorat interí, arran de l’aplicació del nou acord de professorat interí que el Sindicat no va signar i que ha comportat la reordenació de les llistes i la pèrdua del seu lloc de més de 1.400 docents interins que no han tingut accés a les vacants ofertades en juliol i, per tant, no han aconseguit plaça després d’anys prestants serveis. El Sindicat denuncia, a més, que la Conselleria no ha publicat el llistat d’aquest professorat. Per tant, desconeixen en quina posició han quedat en les llistes creant una situació d’inseguretat jurídica i d’indefensió mentre el programa de peticions per a vacants a partir del mes de setembre està obert. El professorat afectat per la reordenació que no ha obtingut vacant en juliol està participant en aquest procediment sense conéixer l’ordre en la llista, en un exercici de manca de transparència per part de l’administració.
STEPV ha convocat assemblees de professorat interí dilluns 2 de setembre a Alacant, València i Castelló per analitzar aquesta situació i acordar noves accions de protesta.
El Sindicat també anuncia mobilitzacions si es prorroga el Decret Vela de retallades salarials del personal públic, tal i com ha deixat caure el Conseller Moragues, successor de Vela, aquests darrers dies.