Infraestructures educatives

STEPV es reuneix amb el Director General d’Infraestructures

El Sindicat va plantejar la reunió per a tractar diversos temes, entre els quals la situació dels centres educatius del Baix Segura després de les inundacions de setembre

dimecres 06 novembre 2019 18:09 h

Aquest matí representants de STEPV de les tres intercomarcals s’han reunit amb el nou Director General d’Infraestructures Educatives, Víctor Garcia, per a abordar diversos temes: la situació dels centres educatius al Baix Segura, després de les fortes inundacions del mes de setembre i actuacions realitzades i previstes; l’estat actual de les tasques per a retirar el fibrociment dels centres educatius afectats; informació concreta sobre els centres educatius amb aules prefabricades i previsió de la seua retirada o substitució; i les actuacions previstes en el Pla Edificant per a aquesta legislatura.
El Director General ha donat informació oral de tots i cadascun dels punts proposat i s’ha compromés a fer-nos arribar la documentació per escrit en breu. El Sindicat li ha traslladat situacions de centres concrets, com per exemple el cas de l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Oriola que, a més de veure’s afectada per les inundacions de setembre, ja se suposava que formava part del Pla Edificant per a solucionar alguns problemes en les seues infraestructures, però per la informació que té el Sindicat aquest centre no consta en les actuacions d’Edificant. El Director General s’ha compromés a estudiar els motius d’aquesta situació i solucionar-ho el més aviat possible.
Igualment el Sindicat li ha traslladat un informe molt complet sobre les infraestructures afectades per la DANA en la comarca del Baix Segura que el Director General estudiarà,
D’altra banda, STEPV li ha sol·licitat que, ja que la Conselleria ha recuperat la Direcció General d’Infraestructures, s’informe periòdicament en les meses sectorials de l’evolució del Pla Edificant i de tot allò relatiu a les infraestructures educatives, fet al qual també s’ha compromés.
El Sindicat valora la voluntat del Director General de treballar per la millora de les infraestructures educatives, eliminar el fibrociment dels centres educatius i les aules prefabricades en aquells centres que fa anys que les pateixen.