Mobilitza’t

STEPV dona suport a les concentracions del professorat expert

S’han convocat concentracions a Alacant, València i Castelló el 7 d’octubre per protestar contra la retallada de condicions laborals

dijous 02 octubre 2025 10:56 h

El professorat expert d’FP (antic especialista) ha acordat convocar concentracions el pròxim 7 d’octubre a les 10h en les Direccions Territorials d’Alacant i Castelló i a la Conselleria d’Educació a València.

El col·lectiu s’està organitzant per iniciar una sèrie de mobilitzacions

Aquest professorat exigeix la modificació del recent decret 97/2025 pel qual es regulen les seues condicions, ja que comporta una retallada d’horari i de salari (un 40% de retallada) que precaritza aquest col·lectiu.

En aquest moment s’està incorporant paulatinament aquest professorat als centres educatius, després d’un procés d’adjudicacions no exempt d’errades i que no ha aconseguit cobrir totes les vacants.

La retallada salarial d’aquest col·lectiu explica la dificultat per a cobrir totes les places. A més, l’horari només contempla un 20% d’hores complementàries, exclusivament per a la preparació de la docència i avaluacions. Per tant, no poden dur a terme totes les altres tasques que fins ara realitzaven per manca d’hores (organització d’activitats, tasques de manteniment, reunions de coordinació, tutories, etc.). De fet, de les 471 places oferides n’han quedat 69 sense adjudicar, d’un col·lectiu de 1840 participants.

La Conselleria s’ha negat a renegociar el decret, que STEPV ha impugnat, per recuperar les condicions laborals anteriors i garantir, per tant, la cobertura de totes les places.

El col·lectiu s’està organitzant per iniciar una sèrie de mobilitzacions que començaran el pròxim dilluns 7 d’octubre amb concentracions a les 10h en les direccions territorial d’educació a Alacant i Castelló i a la Conselleria d’Educació.
STEPV dona suport al col·lectiu i participarà de les mobilitzacions que es convoquen i continuarà pressionant la Conselleria perquè modifique el decret per revertir les retallades d’aquest professorat.

Etiquetat com a


Comentaris

Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.

Comenta

Has d'estar registrat per a deixar comentaris.


  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR