Llengua

STEPV denuncia la vulneració dels drets lingüístics en les proves de diagnòstic

Els serveis jurídics del Sindicat estan estudiant interposar una denúncia per vulneració dels drets lingüístics de l’alumnat

divendres 17 maig 2024 11:24 h

Aquest matí representants de STEPV han acudit a la Conselleria d’Educació per a demanar explicacions sobre la impossibilitat de realitzar les proves de diagnòstic de matemàtiques el passat dimecres en valencià per part de l’alumnat de 4t de Primària i 2n d’ESO.

La Conselleria no va voler aturar les proves per solucionar el problema

Segons la Conselleria d’Educació hi va haver un problema informàtic en l’enllaç per a fer les proves en valencià que es va solucionar als 20 minuts de detectar-lo, però ja una vegada començades les proves, fet que va fer que la majoria de l’alumnat que volia fer la prova en valencià finalment l’hagués de fer en castellà.

La Conselleria no va voler aturar les proves per solucionar el problema i tampoc va donar l’opció a l’alumnat que volia fer la prova en valencià a realitzar-la un altre dia, vulnerant absolutament els seus drets lingüístics.

Els serveis jurídics del Sindicat està estudiant interposar una denúncia per vulneració dels drets lingüístics de l’alumnat i ens preguntem si la Conselleria hagués actuat de la mateixa manera si l’alumnat no haguera pogut fer la prova en castellà.