Llengua

STEPV crida a participar en les Trobades 2019

STEPV – Intersindical Valenciana dóna suport a les Trobades 2019 d’Escola Valenciana amb el lema “Som i serem paraules”, en homenatge al lexicògraf i activista cultural Francesc Ferrer i Pastor que, com diu el manifest de les Trobades, “ha estat un artesà que ha rescatat les paraules de l’oblit.”

dimarts 26 març 2019 16:51 h

STEPV valora molt positivament el treball d’Escola Valenciana a favor procés de normalització lingüística de la nostra llengua en tots els àmbits socials i, especialment, en l’educatiu. En eixe sentit, des del Sindicat es comparteix el manifest i les reivindicacions que incorpora: competència lingüística per l’accés a la funció pública valenciana, llei d’igualtat lingüística, el valencià llengua vehicular del sistema educatiu valencià i un finançament just. Per al Sindicat, aquestes reivindicacions són necessàries i inajornables per avançar en un model educatiu valencià, públic, de qualitat, integrador, cohesionador, inclusiu, que garantisca que tot l’alumnat siga competent en les dues llengües oficials i, si més no, en una estrangera.

Enguany, com en els darrers anys, STEPV ha editat un número monogràfic especial de la seua revista Allioli, amb una entrevista al President d’Escola Valenciana, Natxo Badenes, un article de reconeixement de la trajectòria de Carme Miquel, que ha escrit Josep Antoni Fluixà, un altre sobre l’Escola Censal de Castelló a càrrec d’Empar Franch i diversos articles sobre la música en valencià, la Colla d’À Punt, o la situació de la llengua a Catalunya, País Valencià i les Illes Balears.

STEPV estarà present en les 20 Trobades 2019 que s’iniciaran el 31 de març a Santa Pola i conclouran el 8 de juny a Benilloba. El Sindicat, fa una crida a la Comunitat Educativa, a les mares i pares, a l’alumnat, al professorat i al conjunt de la societat valenciana a participar-hi. Per al Sindicat, la participació enguany té una significació especial per l’actual conjuntura política i per la necessitat de donar suport a l’ús i l’ensenyament del valencià a tots els àmbits i a tot el País Valencià.
València, 26 de març de 2019