Reforma educativa

STEPV consulta al professorat les mobilitzacions contra la LOMQE

El Sindicat proposa assemblees i una sèrie de mobilitzacions en resposta a l’aprovació del projecte de reforma.

dimarts 28 maig 2013 13:29 h

STEPV convoca assemblees de professorat per valorar la Vaga General d’Educació del passat 9 de maig i decidir les mesures de pressió per forçar la seua retirada. El Sindicat ha convocat, aquesta setmana, assemblees a les diferents comarques per valorar la jornada de vaga que va tindre lloc el passat 9 de maig. El seguiment de la vaga va ser del 65%, tenint un major seguiment a l’ensenyament públic, Universitat de València i cooperatives d’ensenyament. Per províncies el seguiment va ser major a Alacant. El País Valencià va ser un dels territoris de l’estat amb un major seguiment.

El Sindicat cnvoca el professorat a participar en la presa de decisions i en la valoració de les mobilitzacions

Per altra part, el Sindicat destaca la gran assistència a les manifestacions que van tindre lloc al llarg del dia en totes les comarques del País Valencià. En moltes localitats es van fer accions (concentracions o manifestacions ) pel matí i per la vesprada les tres manifestacions a Alacant, València i Castelló van ser massives. El Sindicat calcula que es van mobilitzar unes 100.000 persones en totes les accions del dia.

Des del sindicat es valora positivament la jornada de vaga que ha posat de relleu la forta contestació social i educativa a la política educativa dels governs espanyol i valencià.
Malgrat açò, el govern va decidir, el passat 17 de maig, aprovar la LOMQE. Per això, des de l’STEPV es considera que cal articular una resposta social forta i continuada en el temps per aturar-la.

El Sindicat proposarà a les assemblees convocades diverses accions de pressió. Entre aquestes estan: jornada de protesta als centres de treball; arreplegada de pronunciament de claustres, consells escolars, partits polítics, organitzacions socials; participació en les manifestacions convocades contra les polítiques d’austeritat que estan previstes al mes de juny; proposar els partits polítics que presenten un recurs d’inconstitucionalitat quan s’aprove la Llei; campanya d’insubmissió a la llei en cas d’aprovar-se; convocatòria de mobilitzacions contra la reducció de plantilla i la rebaremació per a juny – juliol; proposar una nova jornada de vaga i una marxa a Madrid coincidint amb la tramitació de la LOMQE a les Corts Espanyoles i diverses accions a l’inici del curs per tal de significar el rebuig a la llei.

STEPV, seguint el seu model assembleari i participatiu, considera necessària la participació del professorat i del personal que ha participat en les mobilitzacions tant en el procés de valoració com en de decisió de les properes mobilitzacions.