Universitats públiques

Protesta sense precedents en la Universitat Politècnica contra les retallades

Ahir al matí, la comunitat universitària es va concentrar de manera multitudinària en l’acte d’obertura del curs 2012-2013 per protestar contra les retallades i en defensa de l’educació pública.

dissabte 06 octubre 2012 17:20 h

A la concentració, convocada per la Plataforma en Defensa de la Universitat Pública de la UPV, de la qual formen part STEPV-Iv i altres organitzacions sindicals de la universitat, va assistir un nombrós grup d’alumnes de la UPV, així com treballadores i treballadors de la universitat que, amb xiulets i targetes roges, van mostrar el rebuig a les retallades socials, en educació i investigació, que estem patint dins i fora de la universitat.

Una vegada iniciat l’acte d’obertura de curs, un grup de representants de la plataforma, tal com s’havia acordat amb la institució, es disposava a entrar al Paranimf de la UPV per donar lectura a un manifest. Però els empleats de seguretat de la universitat, inexplicablement, van fer intenció de tancar les portes, cosa que va provocar la reacció dels manifestants que, finalment, van accedir al recinte. Una volta dins, els estudiants, al crit de “Més Arsuaga i menys Werts” i altres lemes en contra del desmantellament del sistema públic d’educació, van mostrar respecte i admiració envers el Sr. Juan Luis Arsuaga, que seria investit honoris causa per la UPV i van deixar ben clar tant la intenció com la direcció de les seues protestes.
A continuació, el rector, que presidia l’acte, després d’alguns titubejos, va procedir a autoritzar la lectura del manifest, realitzada per un jove que, visiblement emocionat, va deixar clar que el col·lectiu integrat per alumnes i treballadors farà tots els possibles per evitar el deteriorament del sistema públic d’educació i de l’estat del benestar.
Després de la lectura del document, els estudiants van abandonar la sala de manera voluntària i pacífica i l’acte d’obertura de curs va poder desenvolupar-se amb total normalitat. Cal destacar especialment la lamentable intervenció del director general d’Universitats de la GV, José Miguel Saval, que oblidant la solemnitat de l’esdeveniment en el qual es trobava i el protagonisme merescut del doctorand, Juan Luis Arsuaga, va realitzar un míting polític com si es trobés en plena campanya electoral, fet que va provocar la protesta dels representants sindicals presents, que li van mostrar nombroses targetes roges durant tota la seua intervenció.
Respecte a la intervenció del rector, cal destacar les seues crítiques a les polítiques de retallades del govern central que es contraposen a la seua actitud massa complaent amb el govern d’Alberto Fabra.
Des STEPV-Iv valorem molt positivament la participació de la comunitat universitària i l’èxit aconseguit. S’ha deixat molt clar que alumnes i treballadors estem farts ja de tantes retallades i atacs a la ciutadania d’aquest país. Que junts se’ns sent molt millor. Que seguirem protestant i denunciat qualsevol nou atac als nostres drets, així com que seguirem lluitant pel restabliment dels drets que ens han furtat i per l’eliminació de les polítiques de retallades que patim.