Mobilitzacions

No al desmantellament de l’escola pública

Manifest unitari llegit al final de la manifestació de València de hui.

dimecres 16 maig 2012 13:09 h

Els sindicats de l’ensenyament públic valencià, STEPV, FE CCOO PV, CSI-F, ANPE, FETE UGT PV volem traslladar la immensa preocupació per allò que els governs estatal i autonòmic pretenen fer amb l’educació al nostre país.
El Decret llei autonòmic 1/2012, el RD- llei 14/2012 del Ministeri d’Educació i el desenvolupament d’aquest últim a la nostra comunitat autònoma comporten un atac sense precedents al sistema públic educatiu que la nostra societat democràtica ha assolit per a garantir la qualitat, l’equitat i la cohesió social.
Ens trobem davant la pretensió de canviar el sistema educatiu i les condicions laborals del funcionariat de forma irreversible. Contra aquest objectiu estem lluitant, per defensar l’educació de qualitat en la qual creiem, que done les mateixes oportunitats a totes i tots i els proporcione les infraestructures, el professorat i els mitjans necessaris per a aconseguir-la. L’educació és un dret, no és una despesa.
No podem seguir pel camí d’aquests últims anys. Una societat que destruïsca el seu potencial humà, que renuncie a la millor educació de tots els ciutadans i les ciutadanes, és una societat sense futur.
No compartim la miopia política que pateixen els responsables actuals de l’educació i que els fa retallar la inversió de futur que és l’educació. No permetrem que l’educació de qualitat es reduïsca a una oportunitat per als que puguen pagar-se-la perquè sabem que és un dret de totes i tots.
Els atacs que estem patint són molt durs:
s’ha acomiadat milers de professores i professores els dos últims cursos, empobrint la qualitat de l’ensenyament, retallant grups i línies, atacant l’ensenyament en valencià i eliminant programes de compensatòria atacant precisament qui més ajuda necessiten
s’han eliminat recursos bàsics del sistema educatiu, acabant amb la inversió en infraestructures o les ajudes en educació infantil o reduint alguna cosa tan elemental com la neteja dels centres
no es paga allò que es deu en transport, menjador, bo llibre o despeses de funcionament dels centres, exposant-los a la paralització virtual.
rebaixes de salaris des de l’any 2010 que impliquen com a mínim 3.200 €, l’equivalent a 32 dies de vaga.
I a aquests s’afegeix l’atac brutal al model educatiu propugnat pel ministre d’educació en el Reial decret llei:
- augment de les ràtios un 20%, com a la Llei dels anys 70, amb el consegüent minvament en la qualitat educativa.
- augment de nombre d’hores lectives del professorat de secundària, que pot dur a l’acomiadament immediat de fins a 8000 professors i professores interins i al desplaçament de milers de funcionaris de carrera.
- reducció de les modalitats de batxillerat, reducció de grups de FP i nos substitució del professorat malalt fins els 10 dies de baixa.
És el moment de dir “prou” a tot això, i també de dir “prou” a la retirada de fons públics per a l’adequada marxa dels centres educatius públics; a l’acomiadament de milers de treballadors de l’ensenyament públic, que són absolutament necessaris; a l’increment del preu de les matrícules universitàries i a la disminució de les beques; a l’eliminació o reducció de programes educatius que han demostrat el seu èxit en els últims anys; a la retirada de finançament per a les organitzacions que formen part de la comunitat educativa; al desprestigi injust i premeditat d’allò que és públic per exalçar allò que és privat; a l’absència de diàleg i recerca de solucions conjuntes amb les organitzacions representatives de la comunitat educativa.
Rebutgem que s’utilitze l’excusa de la crisi per desmantellar tot el que és públic i, amb els diners públics que se li nega a aquest, potenciar tot el que és privat.
A un ensenyament valencià amb pèssims resultats en abandonament i fracàs escolar la visió equivocada de la Conselleria d’Educació els duu a defensar que no són retallades i que no influiran en la qualitat de l’ensenyament, però sabem que si que influiran.
És fals que no hi haurà acomiadaments, sinó “absència de contractacions”, és fals que classes de 40 alumnes permeten bones condicions educatives, és fals que el professorat no treballa pel juliol, és fals que els preocupa l’ensenyament públic…
I, sobretot, és fals que no hi ha alternatives.
Sabem que sí hi ha alternatives i sabem que hi ha mitjans per tenir l’escola pública que el nostre alumnat mereix i la nostra societat demana.
Són massa mentides que ja no ens creiem. És el moment de lluitar per allò que creiem perquè sabem que podem guanyar, perquè sabem que hi ha alternatives a la política de retallades i d’atac als nostres drets. És el moment d’usar la força que tenim les treballadores i els treballadors: el nostre treball, les vagues, les manifestacions, les mobilitzacions… per a aconseguir i defensar no privilegis sinó drets.
Hui som un 35% del professorat que hem fet vaga.
Som més de 30.000 persones a la manifestació.
Demà hi haurà 3 manifestacions a Alacant, Castelló i València i per la vesprada assemblees.
La mobilització continua perquè és el moment de defensar l’educació que formarà les persones de l’endemà. L’educació que tinguem ara generarà els coneixements, els valors i la ciutadania del futur. Nosaltres sabem que aqueix futur pot ser millor que aquest present i per això estem treballant des de la dignitat i des de la mobilització.

NO ENS RESIGNEM
DEFENSEM EL QUE ÉS NOSTRE