Naix XEiM, una xarxa educativa de memòria democràtica al País Valencià

STEPV-Iv dona suport a aquesta iniciativa tan necessària

dijous 30 juny 2022 10:58 h

Durant el curs 2021-22, un grup de professores i professors conscienciats del valor de la memòria democràtica i històrica del País Valencià, coordinats per la Coordinadora Memorialista (CAMDE-PV) del País Valencià, han posat en marxa una iniciativa per a articular una xarxa de centres i de professorat que pose en marxa accions i projectes relacionats amb aquest assumpte. A aquesta xarxa se l’ha denominat com XEiM, Xarxa d’Educació i Memòria.

Des del primer moment que es va gestar la idea, el nostre sindicat STEPV-Iv,  ha estat present en donant suport a la proposta, en les reunions de la Coordinadora i en les reunions de la Xarxa. D’altra altres organitzacions polítiques i de gestió educativa han secundat també la iniciativa tan necessària perquè el nostre alumnat no sols siga coneixedor a través del currículum de la memòria i les injustícies comeses en el passat sinó que a més s’implique d’una manera vivencial en la defensa d’uns valors democràtics que inclouen la memòria històrica com a part de la seva formació ciutadana. El nostre sindicat de la Intersindical valenciana,  porta a nivell social, participant en les activitats de la Coordinadora des de fa molts anys.

Alguns dels objectius del XEIM són els següents:

- Reconèixer, valorar i transmetre la nostra història democràtica.
- Incorporar la memòria en el currículum i en el dia a dia educatiu, de manera quotidiana i transversal.
- Lluitar envers les actituds autoritàries, masclistes, racistes i fins i tot obertament feixistes.

En definitiva, defensar uns valors democràtics i cívics que tinguen com a base la memòria com a eina de treball amb el passat i sobretot amb el present.

Per a això, la Xarxa ha elaborat una sèrie de documents d’adhesió perquè els centres a través dels departaments puguen adherir-se i participar-hi.

Aquesta informació podrà trobar-se en el BLOG que ha posat en marxa: XEIM

Els actes de presentació pública d’aquesta Xarxa seran a setembre. Un inici de curs que suposa la posada en marxa oficial de la Xarxa. En aquests actes participarà com a part d’aquest projecte el nostre sindicat STEPV-Iv.

Us adjuntem les dates d’aquestes presentacions de XEiM del dia 27 de Setembre.

VALÈNCIA. Centre Cultural del Carme a la sala Refectori a las 18:30 hores.

ALACANT.  Seu Universitària de la ciutat d’ Alacant de la U.A. en C/ San Fernando 40. El 27 de Setembre a les 19 h.

CASTELLÓ. l’IES Francesc Ribalta, a la sala d’Actes. El 27 de Setembre a les 18:30 hores.