Naix ‘STEPV Dones’

L’àrea de Polítiques d’igualtat d’STEPV modifica el seu nom per a reflectir els orígens i la funció de l’àrea en el Congrés d’Alcossebre.

dimecres 12 juny 2019 12:48 h

Els dies 7, 8 i 9 de juny del 2019 ha tingut lloc el XIII Congrés de l’STEPV a Alcossebre (Baix Maestrat). S’hi ha fet balanç de la legislatura anterior i s’han debatut i aprovat les línies de treball dels quatre pròxims anys. Ha servit per a enriquir les ponències exposades i per arribar a acords molt importants en la vida del Sindicat. Hi han confluït totes les comarques del País: des del nord fins al sud.  Ha estat una trobada on s’han fet patent les diferències i els acords dels debats. Els reptes previstos estan recollits en una única ponència que dona compte de l’activitat sindical per aquests anys i que quedarà desplegat en les diverses àrees de treball.

En aquest Congrés, la presència de dones ha representat el 42%, mentre que la dels homes ha sigut del 58%. Tot i aquesta dada, hem de destacar que un dels fets més rellevants s’ha traduït en el canvi de nom de la fins ara Àrea de Polítiques d’Igualtat de Gènere que, des de l’aprovació en el XIII Congrés, ha passat a denominar-se Stepv-Dones.  Es tracta d’un canvi que expressa més adequadament la realitat dels orígens, funció i treball de l’àrea i que configura un espai on les dones debatem, analitzem, consensuem i prenem decisions que ens afecten únicament a nosaltres. El nostre és un sindicat que referma el seu compromís feminista i que treballarà fins a aconseguir la plena igualtat en tots els àmbits de la vida, que continuarà  avançant per ocupar el lloc que ens correspon i que només serà possible amb el treball convençut i entusiasta de totes.

Manuela Latorre Latorre

18 novembre 2020 / 01:45 h

Hola, no trobe les ponències del XIII Congrés del STEPV a Alcossebre, per favor, les podeu posar en la web i enviar-me-les a: .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic),
Gràcies.