Mobilitzacions comarcals

Mil veus per l’escola pública a Torrent

Centenars de persones es manifesten a Torrent contra les retallades i per una educació pública de qualitat.

Vista de la manifestació d'ahir a Torrent.

divendres 15 juny 2012 09:31 h

Més de mil persones han recorregut aquesta vesprada els carrers de Torrent per reclamar una educació pública de qualitat i rebutjar les constants retallades que s’estan produint en l’educació. Procedents de tots els centres educatius públics de la ciutat, els manifestants s’han concentrat davant de l’ajuntament per desprès recórrer l’avinguda i el carrer del Pare Méndez, fins a arribar a l’institut Tirant lo Blanc, on s’ha organitzat un recital amb el cantautor torrentí Pau Alabajos.

Convocats per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, les associacions de mares i pares d’alumnes i les assemblees del professorat, els participants a la marxa han expressat el seu rebuig a les brutals retallades que s’estan produint en Educació, les quals suposen la pitjor agressió que s’ha fet mai a l’escola pública.
En el manifest distribuït, es rebutja el desmesurat augment d’alumnes per aula, la reducció de plantilles de professorat, les retallades en beques i ajudes a l’estudi i la pujada de taxes universitàries, el deteriorament de les instal·lacions escolars, els barracons i la cessió de sòl públic per a col·legis privats.
Al llarg de la marxa s’han sentit veus contra els atacs a les condicions laborals del professorat i contra la reducció de grups en tots els nivells educatius.
A la manifestació han assistit diferents dirigents polítics i sindicals locals, a més d’una important representació de la Plataforma en Defensa de l’Educació Pública de l’Horta Sud i d’Escola Valenciana, encapçalada pel seu president, Vicent Moreno.